Kobilerin ihracatta karşılaştıkları engellerin belirlenmesi üzerine bir saha araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Tuğba Arı

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler yenilik yaratma, uluslararası faaliyet göstererek ülke ekonomisine katkıda bulunabilme ve esnek örgütsel yapılarıyla piyasalarda meydana gelen değişimlere hızlı ve kolay adapte olabilme yetenekleriyle hemen hemen tüm ülkelerin ekonomilerinde önemli ve dinamik bir yere sahiptirler. KOBİ’ler, gelişmiş ve gelişmekte olan ülke ekonomilerine gerçekleştirecekleri ihracat ile sağlayacakları katkının yanı sıra, ihracat sürecinde karşılaştıkları ciddi engeller ve dezavantajlarda bulunmaktadır. Çalışmanın amacı, “İstanbul’da Mobilya ve Ahşap Eşya İmalatçıları Küçük Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifinde (MASKO) faaliyet gösteren mobilya üreticilerinin ihracat faaliyetlerinde bulunmalarını engelleyen faktörlerin, firma özellikleri ve ihracat düzeyi farklılıklarının da dikkate alınarak ortaya konulmasıdır.” 92 işletme üzerinde gerçekleştirilen anket çalışmasının sonuçlarına göre karşılan ihracat engellerinden bazılarının algılanma düzeyinin işletmelerin çeşitli özelliklerine göre farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: KOBİ, İhracat, İhracat Engelleri ABSTRACT Small and medium sized enterprises have ability to create renewal, doing international businesses gives them a chance to contribute the economy of the country. Also their flexible constructions, ability of quick and easy adaptions on changes at the bazaar almost gives them dinamic and important place in economies of all the countries. Small and medium sized enterprises, have faced lots of serious difficulties and disadvantages during the export processes but also they provide lots of contribution on the economics of developed and developing countries during the export processes. The goal of this study is, to find out the difficulties, during their export processes between different attributed furniture manufacturer companies and the furniture manufacturer companies which have different export levels, in İstanbul. 92 furniture manufacturer companies attend this survey. The survey results showed that some of the detection levels on difficulties of export processes depends on the atributes of companies. Key Words: SMEs, Export, Export Barriers