5e modeline uyarlanmış çok disiplinli sanat eğitimi yönteminin güzel sanatlar lisesi temel sanat eğitimi dersinde op-art içeriğiyle uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYŞENUR SARAL

Danışman: Şehnaz Yalçın

Özet:

Bu araştırmada, güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerine Temel Sanat Eğitimi dersinde uygulanan 5E Modeline Uyarlanmış Çok Disiplinli Sanat Eğitimi Yönteminin Op-Art içeriğinden oluşan eğitim programının uygulanmasından sonra öğrencilerin akademik başarıları ve sanatsal becerilerinde artış olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Beylikdüzü Aşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesi 9. sınıf resim öğrencilerinin Temel Sanat Eğitimi dersinde yürütülmüştür. Gerçek deneme modellerinden son test kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. Güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerinin Temel Sanat Eğitimi dersi akademik başarılarında ne derece artış vardır? 2. Güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerinin sanatsal beceri düzeylerinde ne ölçüde bir artış söz konusudur? 3. Güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerinin görsel algılamalarında ve algı farkındalıklarında ne gibi bir değişim meydana gelmiştir? Araştırma örneklemi, güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerinden 7 deney 7 kontrol grubu olmak üzere 14 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan araçlar; rubrikler ve bilgi testidir. Araştırmadan elde edilen verilerle ilgili yapılan analizler, non-parametrik test istatistiklerinden Mann Whitney-U testi ve Kruskalwalllis-H testinden elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır: Araştırmanın sonucuna göre Temel Sanat Eğitimi dersinde deney grubunun kontrol grubuna kıyasla akademik başarı ve sanatsal becerilerinde anlamlı bir fark olduğu yapılan istatistiksel ölçümler sonucu elde edilmiştir. -------------------- In this study, it is aimed to determine whether there is an increase in academic achievement and artistic skills of students after the implementation of the training program consisting of Op-Art content of Multidisciplinary Art Education Method which was adapted to 5E Model in Basic Art Education course. The research was carried out in the basic art education class of 9th grade students of fine arts high school. In the research which was arranged in accordance with the experimental design with the final test group, which is one of the real experimental models, the following questions were searched. The following questions were explored: 1. How much is the academic achievement of the 9th grade students in the basic art education course? 2. To what extent is there an increase in the artistic skill level of 9th grade students in fine arts high school? 3. What kind of change has occurred in the visual perceptions and perception awareness of 9th grade students in fine arts high school? The research sample consisted of 14 students. The students from 9th grade of fine arts high school were 7 in the experimental group and 7 in the control group. The tools used in this study are rubrics, the knowledge test. The analyses applied related to the data collected, The data obtained from the research were Mann Whitney-U test and Kruskalwalllis-H test, which are one of the non-parametric test statistics. The findings of the study are the followings: According to the results of the study, it was found that there was a significant difference in the academic achievement and artistic skills of the experimental group compared to the control group in the basic art education course.