Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Kazım Erdem Özdemir
Özet:
BASBARİTON SESLER İÇİN DÜZENLENMİŞ PİYANO EŞLİKLİ TÜRKÜLERİN SES EĞİTİMİNDE KULLANILABİLİRLİĞİ Bu araştırmada; basbariton sesler için düzenlenmiş olan piyano eşlikli türkülerin, basbariton ses grubunun eğitim sürecinde ne ölçüde kullanılabilir olduğunun araştırılması amaçlanmıştır. Geleneksel Türk Halk Müziğinin içinde yer alan ve Türk bestecileri tarafından düzenlenerek piyano eşlikleri yazılan eserlerin, ses eğitiminde kullanılabilme olasılığının lisans dönemindeki basbariton ses aralığına sahip öğrencilerdeki gelişime katkısı incelenmiştir. Araştırmada, Mersin Devlet Opera ve Balesi’nde görevli bas ve bariton sanatçılar ve ses eğitimi öğretim elemanlarının analizleri doğrultusunda anket sorularını hazırlamıştır. Hazırlanan bu sorular daha önce belirlediğimiz üniversitelerin devlet konservatuarı opera-şan ana sanat dalı ve eğitim fakültesi güzel sanatlar bölümü müzik öğretmenliği anabilim dalında görev yapan 30 öğretim elemanına uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan anlaşıldığı üzere basbariton sesler için düzenlenmiş piyano eşlikli türkülerin lisans düzeyindeki ses eğitimi dersinde önemli bir yer tuttuğu; ancak seviyeye göre değişiklikler gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bu konuda çalışmalar yapan Türk bestecilerinin desteklenmesinin gerekliliği ve basbariton ses grubundaki öğrencilere ses eğitimi dersinde uygulanacak olan bu türkülerin öğrencilerin gelişimlerinde etkili olacağı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Türkü, Basbariton, Müzik Eğitimi ABSTRACT THE USABILITY OF THE BALLADS WITH PIANO ACCOMPANIMENT ARRANGED FOR BASS-BARITONE (BASSO CANTANTE) IN VOICE (MUSIC) EDUCATION This study aims at investigating the extent of usability of the ballads with piano accompaniment in the education process of bass-baritone (basso cantante) voices. The use of the traditional ballads which take place in Turkish Folk Music and have been arranged by the Turkish musicians in the education of bass-baritone (basso cantante) students at the university level and its contribution on their progress has also been investigated. A questionnaire has been prepared depending on the analysis of the singers with basso and baritone voices who are working at Mersin State Opera and Ballet. 30 university lecturers working in the singing departments of the state conservatories and the music education departments of education faculties chosen before have answered the questionnaire. The findings of the study have indicated that the use of the ballads with piano accompaniment arranged for bass-baritone (basso cantante) has taken a crucial place in singing education at the university level; however, this use may change according to the level of the students. The musicians studying in this field should be supported. Moreover, these ballads to be used in singing education courses will be effective in the progress of the bass-baritone (basso cantante) students. Key words: Singing Education, Turkish Folk Music, Bass-Baritone, Music Education