Çalışanlara yönelik sosyal sorumluluğun çalışan memnuniyetindeki rolü ve çalışan memnuniyetine yönelik bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: KÜBRA SONUVAR

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

Son yıllarda işletmeler hem müşterilerine, hem kamuoyunu oluşturan kitlelere hem de çalışanlarına karşı sosyal sorumlulukları olduğunu anlamışlardır. Ancak işletmelerin sorumlu olduğu çevrede personele karşı sosyal sorumlulukları ayrı bir önem taşımaktadır. Bu yolla örgütler, günümüzde her alanda rekabetin hız kazandığı bir ortamda yetenekli personeli elde tutma şansını elde ederken öte yandan da çalışanlarını memnun etmiş olacaklardır. Çalışanlar bir işletmenin başarı ya da başarısızlığında en önemli rolü oynayan unsurdur ve onların desteği alınmadan başarıya ulaşılamaz. Talepleri doğru olarak tespit edilen personelin istek ve beklentileri karşılandığı sürece tatmin ve memnuniyet duygusu da beraberinde gelmektedir. Bu çalışma ile çalışanlara yönelik sosyal sorumlulukların üstlenilmesinin çalışan memnuniyetini, iş tatminini doğurduğu gerçeği bir iletişim danışmanlığı firmasında yapılan araştırma özelinde örneklendirilmek suretiyle vurgulanmaya çalışılmıştır. Böylece işletmelerin çalışanlarına yönelik sosyal sorumluluk faaliyetlerini yerine getirmelerinin çalışan memnuniyetinde önemli bir paya ve role sahip olduğu, bu sonucun da kurumlara artı değer oluşturacağı, şirketleri birçok gereksiz masraf ve maliyetten uzaklaştırırken verimliliği arttıracağı, güven ve itibar unsuru oluşturacağı, daha mutlu memnun ve firmasının gönüllü elçisi olan çalışanlar yaratacağı ortaya konulmuştur. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Kübra Sonuvar Field : Communications Programme : Public Relations Supervisor : Asst. Prof. Ebru Özgen Degree Awarded and Date : Master– July 2005 Keywords : Job Satisfaction, Social Responsibility ABSTRACT THE EFFECTS OF SOCIAL RESPONSIBILITY TO EMPLOYEES IN JOB SATISFACTION AND A CASE STUDY ANALYSING JOB SATISFACTION In recent years, enterprises have realised the importance of their social responsibilities to their clients, employees and to other communities of public. Of all these responsibilities, social responsibility to employees is considered to be one of the most significant. By applying this, employees are more bound and devoted to their companies with high satisfaction which is crucial in the increasing competitive business environment. Employees are essential in the success and failure of the companies and without their participation success is hard to achieve. As demands of employees are correctly identified and well served, satisfaction and motivation is inevitable. With this study, we have seen the importance of social responsibility to employees and its positive effects to job satisfaction and a case study performed at a communications consultancy firm is presented. It seems that as social responsibility to employees gets more emphasis on an enterprise, the employees works more and more pleased and dedicated increasing the reputation and quality of their firms. In addition it is also observed that turnover gets lower and costs are reduced significantly.