Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Almanca
Öğrenci: Merve Öztürk
Danışman: KURTAR TANYILMAZ
Özet:TÜRKİYE’DE E-TİCARET UYGULAMALARIN SEKTÖREL BAĞLANTILARI Tüketici davranışları son yıllarda büyük ölçüde değişmiştir.. Modern toplumların bilgi teknolojilerinin çok fazla etkisi altında kaldığı gözükmektedir. Geçmiş yıllarda, sadece mağazalardan ürün satın alınırken şimdilere bakılırsa,birçok tüketicinin internet üzerinden ürün satın aldığı görülmektedir. Başka hiç bir teknoloji internet kadar hızlı değişmemiştir. İnternet kullanıcıları hızlı bir şekilde artmaktadır ve bundan dolayı internet çok ileri bir ticari kullanıma ulaşacaktır. Bu gelişmenin en iyi göstergesi, şirketlerin satış ve pazarlama alanlarında internet ortamını gittikçe daha fazla kullanmalarıdır. Bu nedenle, şirketler artık tanıtımlarını yaparken ve reklamlarını yayınlarken interneti platform olarak kullanmaktadır. Ayrıca şimdiden bazı internet piyasaları oluşmuş durumdadır ve sayıları önümüzdeki yıllarda gitgide artmakta olacaktır. İnternet kullanıcılarının sürekli artması, e-ticaret kelimesinin geleneksel ticarette önemli bir terim haline gelmesine neden olmuştur. Offline İşletmeler artık daha fazla e-ticarete yönelmektedir. Bugünün rekabetçi pazarında hayatta kalabilmek için (offline işletmeler dahil olamk üzere) internetin bir reklam aracı olarak kulanılması gerekmektedir. Bu çalışmada başta e-ticaret , klasik reklam araçları ve internet reklam araçları olmak üzere birçok terim açıklanacaktır. Ayrıca bu tezin teorik kısmını desteklemek için, bir e-ticaret şirketiyle anket yapılmıştır . Bu ankette dijital reklamların diğer reklam türleriyle kıyaslaması yapılmakla beraber, dijital reklamların bir işletmesindeki yeri ve önemi de belirtilmiştir. ABSTRACT E-COMMERCE ANWENDUNGEN IN DER TÜRKEI MIT IHRER BRANCHEN DIMENSIONEN Das Konsumverhalten hat sich in den letzten Jahren weit aus verändert. Die moderne Gesllschaft steht sehr unter dem Einfluss der Informationstechnologien. Damals wurden nur im Laden eingekauft, aber schaut man sich nun die Situation an, sieht man das viele Konsumenten bequem von Zuhause aus ihre Waren bestellen dank dem Internet. Kaum eine andere Technologie hat sich so schnell verändert wie das Internet. Diese rasch anwachsende Zahl der erreichbaren Internet-Nutzer führt zu einer ständig steigenden kommerziellen Nutzung des ”Netzes”. Diese Entwicklung ist am stärksten im Vertrieb vertreten. Deswegen nutzen Unternehmen das Internet als Präsentations- und Werbeplattform. Überdies entstehen bereits zum heutigen Zeitpunkt einige Internet-Märkte, deren Zahl sich in den nächsten Jahren sich vervielfachen wird. Durch den stätigen Wachstum der Internet- Usern wird auch E-Commerce immer einer wichtiger Fachbegriff im Handel. Immer mehr offline Unternehmen wenden sich zum E-Commerce. Um heutzutage auf dem Wettbewerbsmarkt bestehen zu können, müßen Unternhemen (auch offline Unternehmen) das Internet als Hife nutzen. In dieser Arbeit werden erstmals Fachbgriffe wie E-Commerce und Klassiche Werbeformen und Werbeformen des Internetets vermittelt. Um den theoretischen Teil der Arbeit zu unterstützen werden an ein E-Commerce Unternehmen eine Befragung durchgeführt um die Unterschiede zwischen klassischen Werbearten und Digitalen Werbeformen herauszufinden. Ausserdem wird die Wichtigkeit der Digitalen Werbung insbesondere für Unternehmen, die ihr Interangebot bekanntmachen wollen herausgefunden.