Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ARZU AKHÜSEYİNOĞLU
Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN
Özet:Anahtar Kelimeler : Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İletişim KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN YÜRÜTÜLMESİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARAÇLARININ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Son yıllarda küreselleşmeyle birlikte rekabetin artması, iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve işletmelerin faaliyetleri hakkında kolayca bilgi edinilebilme, tüketicilerin bilinçlenmesi, sivil toplum kuruluşlarının etkisinin artması, çevre ve çalışanların korunmasına yönelik yasaların düzenlenmesi vb. gelişmeler işletmeleri, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltmektedir. İşletmeler, yürüttükleri kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin topluma tanıtılması ve toplumsal desteğin sağlanabilmesi için kurumsal iletişim araçlarına ihtiyaç duymaktadır. Bu yüzden araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin yürütülmesinde kurumsal iletişim araçlarının etkisi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla, Marmara Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı lisans ve yüksek lisans öğrencileriyle bir anket çalışması yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk projelerini yürütürken kurumsal iletişim araçlarını kullanmaları gerektiği; kurumsal iletişim araçlarının, özellikle televizyon, internet ve gazetenin, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin bilinirliğini ve toplumsal desteğini arttırdığı bulunmuştur. Keywords : Corporate Social Responsibility, Corporate Communications ABSTRACT A RESEARCH ON THE EFFECT OF CORPORATE COMMUNICATIONS TOOLS WHILE CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECTS ARE CONDUCTED In recent years, with the globalization developments such as increased competition, advances in communications technology and to easily obtain information about the activities of enterprises, consumer awareness, the increased influence of civil society organizations, law regulations for the protection of the environment and workers, all of these leads companies to corporate social responsibility activities. Companies need corporate communication tools because of to promote its corporate social responsibility to the community and to provide social support. Therefore, the aim of the study is identified as the influence of corporate communication tools while conducting the corporate social responsibility projects. For this purpose, Marmara University, Department of Business Administration undergraduate and graduate students have conducted a survey. At the end of the study, that is found: companies have to use corporate communication tools when they resume corporate social responsibility projects, corporate communication tools, especially TV, internet and newspaper increase awareness of corporate social responsibility projects and community support.