Türkiye'de facebook üzerinden e-ticaret uygulamaları: ''Tesbihane ve Çaykur'' örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EROL SERCAN YARALİ

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

İletişim teknolojisinin gelişimi yeni kavramların ve alanların gelişiminde etkili olmuştur. Çalışmada incelenen internet, sosyal medya, ticaret kavramları her geçen gün gelişerek tek bir çatı altında toplanmıştır. İnternet teknolojisinin gelişimi e-ticaret kavramını ortaya çıkarmış ve işletmelerin ürünlerini tüketicilere yer ve zaman fark etmeksizin pazarlama imkânı oluşturmuştur. Sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte işletmeler sosyal ağlar aracılığıyla ürün ve hizmetlerini tüketicilere sunmuş, az sermaye ile milyonlarca kitleye ulaşmayı hedeflemiştir. Bu çalışmada ÇAYKUR ve Tesbihane ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilerek sosyal ağların markalara vermiş olduğu yön incelenmiştir. Anahtar Kelimeler :Facebook, e-ticaret, sosyal medya, Tesbihane, ÇAYKUR ABSTRACT This paper presents the outcomes of an in-depth qualitative case study of the role of social media on the marketing strategies of two enterprises, namely Turkey’s General Directorate of Tea Enterprises (ÇAYKUR) and Tespihane. The development of communication technologies led to the emergence of new concepts and fields of study by bringing the concepts of internet, trade and social media together under the same roof. Of all these, it is the e-trade that provides vendors with a perfect opportunity of marketing their products regardless of time and place. In particular, social media presents a novel opportunity for entrepreneurs to offer their products/services with little capital, aiming to reach large audiences. Keywords: Facebook, e-commerce, social media, Tesbihane, ÇAYKUR