The Relationship Between Organizational Transparency and Employee Engagement


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: GÜLSÜM TUBA EKİN

Danışman: Tülay Turgut

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı, örgütsel şeffaflığın çalışan tutkunluğuna katkısını incelemektir. Bağımsız değişken olan örgütsel şeffaflık kavramının bağımlı değişken olan çalışan tutkunluğu kavramı üzerinde açıklayıcılığa sahip olduğu öngörülmüştür. Akademik çalışmaların bazılarında, iç iletişim, açık iletişim ve çalışmaya tutkunluk kavramları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ancak, örgütsel şeffaflık ve Saks (2006) tarafından tanımlanan ve literature kazandırılan çalışan tutkunluğu kavramı arasındaki ilişki Türk kültüründe henüz çalışılmamıştır. Bu noktada, araştırmamız özgün bir nitelik taşımaktadır ve örgütsel davranış yazınına önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmamızın örneklem grubunu yenilenebilir enerji, otomotiv, ilaç ve eğitim sektöründen çalışanlar oluşturmaktadır. 197 kişiye uyguladığımız araştırma ölçeklerinin analizleri için istatistik programı kullanılmıştır. Uygulanan regresyon analizi sonucunda, örgütsel şeffaflık kavramının çalışan tutkunluğunun iki alt kavramı olan örgüte ve çalışmaya tutkunluk üzerinde anlamlı bir katkısının olduğu bulunmuştur. -------------------- The main purpose of our study is to investigate the relationship between organizational transparency and employee engagement. We predict that the independent variable “organizational transparency” has a significant contribution on the dependent variable “employee engagement”. In academic literature, a number of researches investigated the relationship between internal communication, open communication and work engagement. However, the relationship between organizational transparency and employee engagement which was defined and developed by Saks (2006) has not been investigated in Turkish culture. At this point, our research has its own originality and will provide a significant contribution to organizational behavior area. The participants in the current study, are employees from renewable energy, automotive, pharmaceuticals and education sectors. Measurements were answered by 197 participants and statistical package program is used to test hypotheses and research questions. According to the results obtained through regression analyses, organizational transparency has a significant contribution on both of employee engagement concepts.