Bir siyasal iletişim aracı olarak sosyal medya : 31 mart 2019 yerel seçimlerinde cumhur ittifakı ve millet ittifakı’nın twitter kullanımı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Muhammed Ersin Toy

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Bu çalışma siyaset ve iletişim disiplinlerinin ortak konusu olan siyasal iletişim alanının günümüze kadar süregelen serüvenini geniş bir literatür taramasıyla ele alıp işlerken aynı zamanda günümüzün en önemli siyasal iletişim mecralarından olan sosyal medya ile olan ilişkisine de değinmektedir. Sosyal medyanın siyasal iletişim ile ilişkisinin tarihsel süreçleri, örnekleri ve günümüzde yaşanan son gelişmelerle birlikte ele alındığı çalışma, konusu itibariyle Twitter ve siyasal iletişime özel yer ayırmaktadır. Çalışma 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde, siyasal aktörlerin siyasal iletişim kampanyalarını bir yeni iletişim ortamı olan Twitter üzerinden nasıl gerçekleşirdiklerini mercek altına alma çabasına girmektedir. 31 Mart 2019 tarihinde gerçekleşirilen yerel seçimlere Türkiye’de iki ittifak halinde girilmiştir. Bunlar Millet İttifakı ve Cumhur İttifakı’dır. Cumhur İttifakı, Ak Parti ve MHP ile oluşurken; Millet İtifakı, CHP ve İYİ Parti’den oluşmakadır. Bu çalışmada 24 Haziran 2018 yılında yapılan milletvekili seçimlerinde ittifakların kendi içinde en çok oy alan birer temsilcisinin 1-31 Mart arasında resmi Twitter hesabından en çok etkileşim, beğeni, retweet ve yorum alan otuzar tweeti söylem analizi ele alınmış, aynı zamanda tweet kullanımları kısmi içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışma ile siyasal iletişimin yeni mecrası olan Twitter’ın viii siyasal iletişim sürecinde nasıl bir işlev gördüğü, liderlerin söylemlerinin ne kadarının Twitter’da yer aldığı, nasıl bir dil ve üslup kullandıkları, ne kadar etkileşim aldıkları ve söylemler arasındaki farkın ne olduğu incelenmektedir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Yeni Medya, Twitter, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri -------------------- Social Media as a Platform for Political Communication: Case of Twitter practices of Cumhur and Millet Alliances throughout 31 March 2019 Local Elections This study focuses on the relationship between political communication and social media, which is one of the most important political communication media of today. It investigates historical processes, milestones and recent developments of social media's relation with political communication as well as devoting particular role to Twitter, which is highly used micro-blogging site during elections. In the local elections held on 31 March 2019, the study attempts to examine how political actors make their political communication campaigns through Twitter. Two alliances, which are AKP-led Cumhur alliance and CHP-led Millet alliance, participate to the local elections all over Turkey. In this regard, I conducted a discourse and content analysis on 30 most important tweets of two pivot political figures in the election, Recep Tayyip Erdogan and Kemal Kılıçdaroğlu. It demonstrates consequently how Twitter, the new medium of political communication, functions in the political communication process, how much of the discourses of the leaders take place on Twitter, and what the difference between discourses are, how languages are used by the leaders and how much interaction they take.