Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İlyas Binay
Danışman: İSMAİL TEMİZ
Özet:AVRUPA TREN KONTROL SİSTEMİNİN (ETCS) TÜRKİYE’DEKİ DEMİRYOLUNA UYGULAMASININ İNCELENMESİ Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda, demiryolu ulaşımında, hızla artan; güvenilir, emniyetli, kesintisiz, hızlı ve konforlu ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere en yeni teknolojik gelişmelerin kullanılması, bu alanda önemli değişimleri de beraberinde getirmiştir. Ancak her ülkenin kendi özel koşullarına göre geliştirdiği sistemlerin arasındaki uyumsuzluklar ülkeler arası tren işletmeciliğinde kısıtlamalara neden olmaktadır. Avrupa Birliği oluşumuyla birlikte Avrupa ülkeleri arasında yapılan tren işletmeciliğinde bu kısıtlamalardan kurtularak etkin verimli ve kesintisiz bir işletmecilik sağlamak amacıyla ERTMS (European Train Management System) adı altında ortak bir sistem ve bu sistem içerisinde de ETCS (European Train Control System) olarak adlandırılan bir alt sistem kurulması çalışmaları başlatılmıştır. Bu çalışmada Avrupa Demiryolu Ağlarında kurulumu başlatılan ERTMS/ETCS sisteminin kurulmasına neden olan gereksinimlerle birlikte gelişim süreci ele alınmış, sistemi oluşturan alt sistemlerin tanım ve işlevleri irdelenerek Türkiye’de ilk kurulumunun yapıldığı Ankara – İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesindeki uygulamanın detaylı olarak verilmesine çalışılmıştır. ABSTRACT THE EXAMINATION OF THE IMPLEMENTATION OF THE EUROPEAN TRAIN CONTROL SYSTEM (ETCS) IN RAILWAY OF TURKEY In line with today’s needs, using the latest technological advances in railway transportation to meet the needs of rapidly growing, reliable, secure, seamless, quick and comfortable transportation have brought significant changes in this field. However, incompatibilities among the systems that each country has developed according to the their own specific conditions causes the restrictions on transnational train operation. With the formation of European Union, studies of the establishment of a common system under the name of European Train Management System (ERTMS) and a sub-system called European Train Control System (ETCS) were initiated in order to provide effective, efficient and uninterrupted operation by getting rid of this limitation in the train operations among European countries. In this study, requirements and development process of ERTMS / ETCS system which was initiated to establish in the European railway network has been discussed. Furthermore, by analyzing the definitions and functions of sub-systems that form the system, the implication on Ankara - Istanbul High Speed Train project being the first establishment of the system in Turkey has been examined in detail.