Kamu diplomasisi aktörü olarak düşünce ve strateji kuruluşlarının medya ile ilişkisi: SETA örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CANAN EYİGÜN

Danışman: HÜSEYİN BARIŞ DOSTER

Özet:

Bu çalışmada, kamu diplomasisi aktörü olarak kabul edilen düşünce ve strateji kuruluşlarının medyayla olan ilişkileri açıklanmıştır. Geleneksel diplomasi anlayışında değişikliklere yol açan kamu diplomasisinin ne anlama geldiği, yeni diplomasi anlayışının hedef kitlesinin kim olduğu, hangi aktörlerin ön plana çıktığı, ilişkili olduğu kavramlar ve uygulanma alanları ele alınmıştır. Kavramın propagandayla olan benzer yönlerine değinilmiş, kamu diplomasisi ve propaganda karşılaştırılmıştır. Düşünce ve strateji kuruluşlarının dünyadaki ve Türkiye’deki serüvenine, amaçlarına ve rollerine yer verilen çalışmada hem kamu diplomasisi hem de düşünce kuruluşları için önemli bir araç olan medyanın hangi amaçlar doğrultusunda kullanıldığına değinilmiştir. Çalışmada, bir düşünce kuruluşu olarak Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı’nın (SETA) dış politikadaki yeri tartışılmış, rapor ve analizlerinin etkileri kamu diplomasisi kapsamında değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, düşünce kuruluşlarının dış politikadan bağımsız hareket etmedikleri, çeşitli politikaların uygulanmasında ve kamu diplomasisi faaliyetlerinde hükümetlere yardım eden aktörlerden oldukları tespit edilmiştir. In this study, the relationship of think tank and strategy organizations, considered as a public diplomacy actors, with the media was explained. The meaning of the public diplomacy that led to changes in the traditional diplomacy understanding, the concept of the target group, foregrounded actors, the concepts associated with the public diplomacy and the areas of application of the public diplomacy were discussed. The similar aspects of the concept with propaganda were mentioned, public diplomacy and propaganda were compared. In the work that included the adventure, aims and roles of the think tanks and strategy organizations in the world and in Turkey, it has been mentioned that for which purpose media was used, that was an important tool for both public diplomacy and think tanks. In the study, the place of Foundation for Political, Economic and Social Research (SETA) as a think tank, in foreign policy was discussed and the effects of its reports and analyzes were evaluated within the scope of public diplomacy. As a result, it is identified that think tanks are not acting independent of foreign policy, are one of actors that help governments on applying various policies and public diplomacy activities.