Halkla ilişkiler açısından lobicilik ve Türkiye örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖYKÜ GÜL

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN LOBİCİLİK VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ 'İletişim' toplumsal yaşamın varoluşunun temelidir. Kişilerarası iletişim, modern toplumlarda teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçların farklılaşmasıyla kitle iletişimine dönüşmüştür. Bu dönüşümün sonuçlarından biri sayılan halkla ilişkiler disiplini, örgütsel hedef kitleler ile iletişim kurma çabalarını içerir. Bir halkla ilişkiler yöntemi olarak lobicilik ise, dünyada özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde yasal bir iş kolu olarak kabul görüp, uygulanmaktadır. Sivil toplum düşüncesinin geliştiği, siyasal yapıların duyarlı olduğu demokratik toplumlarda baskı gruplarınca uygulanmakta ve bir iş kolu olarak konumlandırılmaktadır. Bu çalışma ile Türkiye'de de 'lobiciliğin' uygulandığı vurgulanmaya çalışılmıştır. Ancak Türkiye'de bu konuda yasal bir düzenlemenin olmaması halkla ilişkiler etiği ile çelişki arzetmektedir. ABSTRACT LOBBYING AND THE SAMPLE OF TURKEY WITH THE PERSPECTIVE OF PUBLIC RELATIONS 'Communication' is the basis of the existence of social life. Interpersonal communication in the modern societies has transposed to mass communication by technological development and needs differantiation. Public Relations disipline; as one of the results of this transposition, includes communication attemps with organizational target audiences. Lobbying as the public relations methodology is well known as a line of business in the United States.With this study, it has been emphasized that 'lobbying' is being applied in Turkey as well. But, the gap of legitimacy causes contradiction with public relations ethics in Turkey