Elektronik pazarlamada internet reklamcılığı: özel alışveriş siteleri üzerine bir inceleme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özlem Çifterler

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

ELEKTRONİK PAZARLAMADA İNTERNET REKLAMCILIĞI: ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME Globalleşmenin ve yeni ekonomik düzenin hakim olduğu günümüz koşullarında işletmelerin pazarlama anlayışları da değişime uğramış, bilgi ve iletişim teknolojileriyle şekillenmiştir. İşletmeler, yoğun rekabetin de yaşandığı böyle bir ortamda varlıklarını sürdürebilmek için kendi amaçları doğrultusunda elektronik pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmekte ve bu açıdan büyük bir öneme sahip olan internet reklamcılığından yararlanmaktadırlar. Özel alışveriş siteleri, son yıllarda elektronik pazarlama ve internet reklamcılığı açısından oldukça popüler hale gelmiş ve bir iş modeli olarak işletmelerle markaları elektronik ortamda tüketiciyle buluşturma konusunda önem kazanmışlardır. Tüm bu sebeplerle, çalışmada elektronik pazarlamada internet reklamcılığı Türkiye’de kurulan ilk üç özel alışveriş sitesi olan Markafoni, Trendyol ve Limango seçilerek incelenmiştir. Bu üç sitenin kendilerinde yer alan banner (bant) reklamlar, başka sitelerde yer alan banner (bant) reklamları, e-posta, Facebook, Twitter ve arama motoru reklamlarından dokuzar adet örnek seçilmiş olup, toplamda elli dört adet reklam incelenmiştir. Reklamlar kendi aralarında ve birbirleri ile karşılaştırılarak analiz edilmiş, bunun sonucunda benzerlikler ve farklılıklar tespit edilmiştir. İnceleme sonucu elde edilen bulgularda, sitelerin aynı tür reklamları arasında biçim ve içerik açısından belirgin farklılıkların olmadığı ortaya çıkmıştır. Genel olarak, reklam içeriklerinde kampanyalarda uygulanan yüksek indirim oranlarının ve alışveriş sonrası tüketicinin kazanacağı çeşitli avantajların vurgulandığı saptanmıştır. Reklamlarda logo, slogan, yönlendirme butonu, kurumsal renkler, reklam görselleri ve link gibi unsurlarla tüketicinin dikkatinin çekilmeye çalışıldığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Elektronik pazarlama, İnternet reklamcılığı, Markafoni, Trendyol, Limango ABSTRACT ONLINE ADVERTISING IN ELECTRONIC MARKETING: A STUDY ON PRIVATE SHOPPING Under today's conditions of globalization and the new economic order is dominated by the marketing insights modified, information and communication technologies, has been shaped. Businesses, in order to maintain such an environment is experiencing intense competition in the electronic marketing activities for the purposes of carrying out their own point of view is of great importance and benefit from the internet advertising. Private shopping sites in recent years, has become quite popular in terms of electronic marketing and internet advertising as a business model, and bringing together businesses in the consumer electronic brands in prominence. For these reasons, the study of electronic marketing, internet advertising, private shopping site in Turkey, which was the first of three Markafoni, Trendyol and selecting limango investigated. Themselves in the banner of the three sites (band) ads on other sites in the banner (band) ads, e-mail, Facebook, Twitter and search engine advertising, with nine samples were selected and analyzed a total of fifty-four pieces of advertising. Commercials are analyzed by comparing them with each other and, as a result, the similarities and differences were found. As a result of the review findings, the same kind of sites are significant differences in terms of form and content of the ads that have emerged. In general, higher discount rates applied to campaigns, ad content and a variety of shopping and then to gain consumer advantages were highlighted. Ads, logo, slogan, routing switch, corporate colors, tried to pull the attention of the consumer advertising elements such as images and links have been identified. Key Words: Electronic marketing, Internet advertising, Markafoni, Trendyol, Limango