Almanya’da Coğrafya öğretmeni adaylarının Türkiye algısı (Bayreuth Üniversitesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Cansu Taşkan

Danışman: ALİ BALCI

Özet:

Bu araştırma, Almanya’daki Bayreuth Üniversitesinde lisans ve lisansüstü düzeyde coğrafya öğrenimi gören öğrencilerin Türkiye’nin fiziki ve beşerî coğrafya algılarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu maksatla, Bayreuth Üniversitesi Kimya, Biyoloji ve Yer Bilimleri Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği Bölümü’nden farklı sınıflarda öğrenim gören öğrenciler rastgele seçilmiştir. Öğrenciler seçilirken üniversitenin kurmuş olduğu e-posta ağından faydalanılmıştır. Öğrencilerin seçimi gönüllülük esasına dayanır. Bu bölümden 25’i lisans 25’i ise lisans üstü eğitim gören toplamda 50 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Bu çalışmada uzman görüşü alınarak hazırlanan coğrafi algı anket formu kullanılmıştır. Lisans öğrencilerine uygulanan 22 soruluk testin analizi betimleyici istatistik menüsü kullanılarak yapılmıştır. Lisans üstü öğrencilerin açık uçlu soruları ise, kişilerin verdikleri cevaplara istinaden yorumlamalarda bulunulmuştur. Nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı bu araştırma karma yöntemde desenlenmiştir. Yapılan istatistiksel işlemlerdeki analizleri IBM SPSS 24 statistics data editör istatistik paket programı ile yapılmıştır. ABSTRACT This survey has been carried out with the aim of identifying how the undergraduate as well as postgraduate students studying geography at Bayreuth University in Germany perceive Turkey’s physical and human geography. In order to obtain this information, student attending different classes from the geography department of the Faculty of Chemistry, Biyology and Earth Science at Bayreuth University have been choosen randomly. While the student are being choosen, e-mail network built by the university has been used. Selection of the students has been depended on the voluntearing. From this department 25 undergraduate and 25 postgraduate students of totally 50 students have participated in the survey. In this research, geographic perception survey from prepared by focusing on the expert opinion has been utilized. The analysis of the test with 22 questions applied to the undergraduate students has been conducted by means of descriptive statistic menu. The open-ended questions of the postgraduate students have been evaluated relying upon the answer given by individuals. The survey in which both qualitative and quantative ways have been practiced has been depicted with mixed method. The analysis of the statistical procens has been performed with the help of statistic program called IBM SPSS 24 statistic data editor.