Kamusal halkla ilişkiler kapsamında Fatih ve Maltepe Belediyesi e-devlet uygulamalarının karşılaştırılmasına yönelik bir analiz


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İBRAHİM HANAVCI

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER KAPSAMINDA FATİH VE MALTEPE BELEDİYESİ E-DEVLET UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ANALİZ Yeni medya teknolojilerindeki gelişmeler e-devlet tabanlı kamu kurumlarının kurumsal web sayfalarını tek yönlü ve bilgilendirme amaçlı kullanımdan çift yönlü iletişimin olduğu ortama geçmesini sağlamıştır. Günümüzde internet ortamında artık kamu kurumları, kamularla iletişim ve etkileşimde kurumsal web siteleriyle birlikte sosyal ağlardan da yararlanmaktadır. Kamu kurumlarınca gerçekleştirilen halkla ilişkiler faaliyetleri olarak ifade edilebilen kamusal halkla ilişkiler, kamu kurumlarının, iç ve dış hedef kamularının bilgilendirme, danışma, yönlendirme gibi iletişim ihtiyacını karşılayarak kurumun tanıma ve tanıtma çalışmalarını yapmaktadır. Bunu yaparken karşılıklı anlayış, güvene dayalı ilişkiler kurmayı ve bu ilişkilerin sürdürülebilirliğini sağlamaktadır. Yerel yönetimlerin önemli bir kamu kurumu olan belediyelerin, seçimle işbaşına gelmeleri sebebiyle halkla sürekli ve düzenli olarak irtibat halinde olmak zorundadırlar. Bu yönüyle belediyelerin kamularıyla iletişimde ve hedeflerine ulaşmasında kamusal halkla ilişkiler önemli bir köprü görevi görecektir. Belediyelerin, kurumsal web sitesi ve resmi sosyal ağ sayfaları elektronik ortamda görünen yüzü olması açısından belediyelerin kurumsal web sitesinin ve resmi sosyal ağ sayfalarının biçim ve içerik açısından zengin, iletişim sürecindeki işleyiş yönünden çift yönlü olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda Fatih ve Maltepe Belediyesi’nin kurumsal web sitelerinin ve resmi twitter sayfalarının kamusal halkla ilişkiler bağlamında biçim, içerik ve iletişim süreci yönünden karşılaştırılmalı bir analizinin yapılmasını amaçlayan bu çalışma, e-devlet portalında bulunan belediyeler çalışmanın evreni, bu portaldan yer alan Fatih ve Maltepe Belediyesi örneklem olarak ele alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi yöntem kullanılmıştır. İki belediyenin kurumsal web siteleri ve resmi twitter sayfalarına içerik analizi yapılmadan önce bir kodlama cetveli oluşturulmuştur. Bu kodlama cetvelindeki kategori başlıkları ile belirlenen birimlere göre çalışma analiz edilmiştir Anahtar Kelimeler :Kamusal Halkla İlişkiler, Yeni Medya Teknolojileri, E-Devlet, Belediyeler, Kurumsal Web Siteleri, Sosyal Ağlar, Twitter ABSTRACT AN ANALYSIS ABOUT COMPARING E-GOVERNMENT APPLICATIONS OF MALTPE MUNICIPALITY AND FATİH MUNICIPALITY IN TERMS OF GOVERNMENTAL PUBLIC RELATIONS The developments in new media technologies enabled the e-government based public institutions to adopt corporate web pages as one-way and two-way communication for information purposes, possible. At the present, the public institutions in the internet environment benefit from the social networks together with corporate web sites for communication and interaction with the public. The governmental public relation, which can be expressed as public relations activities carried out by the public institutions, meet the communication needs of public institutions, internal and external target institutions such as information, consultation, and guidance, and can perform the recognition and promotion activities of the institution. In doing the implementation, it enables the establishment of the relations based on the mutual understanding and reliance, and it maintains the sustainability of these relationships. The municipalities, which are an important public institution of local governmental institutions, and as they are acceded by the election, they should be in the constant and regular contact with the public. The municipalities, in this respect, will function as an important bridge in communicating with the public and achieving its goals. As the corporate websites and official social network pages of the municipalities are their faces that appear in the electronic environment, so it makes the corporate web site and official social network pages of the municipalities necessary to be rich in terms of form and content, and to be duplex in terms of the communication process. In this context, this study that aims a comparative analysis of the corporate web sites and official twitter pages of Fatih and Maltepe Municipalities in respect the form in the context of the governmental public relations, and in respect of content and the communication process, and the working environment of the municipalities within the e-state portal and Fatih and Maltepe Municipalities that take place in this portal were taken as the sampling. The content analysis from qualitative research techniques was used as the method in the study. A coding chart was created before content analysis of the two municipalities' corporate web sites and official twitter pages were made. The study was analyzed according to the units determined by the category headings in this coding schedule. Keywords :Governmental Public Relations, E-Government, Municipality, Institutional Websites, Social Networks, Twitter