Marka olarak Bakü'nün destinasyon imajı ve destinasyon imajının destinasyon seçimine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ILGAR ILYASOV

Danışman: CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ

Özet:

Destinasyonlar birçok faktörü bünyesinde barındıran farklı turistik ürün ve hizmetleri bir arada sunarak insanları kendilerine doğru yönlendiren çekim merkezleri olarak nitelendirilebilir. İnsanların belli bir destinasyonda tatillerini geçirmeye yönelik karar verme süreçlerinde de bir takım unsurlar rol oynamaktadır. Turistler tarafından gerçekleşen destinasyon seçim sürecinde destinasyon imajı önemli bir faktördür. Destinasyon imajı kişilerin seyahat etme davranışlarını doğrudan etkileyen ancak, tek bir faktör ile değil birden çok faktörün birleşimi ile meydana gelmiş bir olgudur. Bu araştırmada destinasyon pazarlamasında imajın önemi incelenerek destinasyon imajının destinasyon seçimine etkisi değerlendirilmiştir. Bu bağlamda çalışmada öncelikle marka ve marka imaj kavramı ele alınmış ardından destinasyon imajı ve önemi açıklanmıştır. Bu çalışmada Bakü Azerbaycan pilot bölge kabul edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Destinasyon, Destinasyon Pazarlama, Destinasyon İmajı, Destinasyon Marka İmajı, Destinasyon Seçimi, Bakü, Azerbaycan. ABSTRACT Destinations are centers that attract people by presenting certain features and specialties derived from the aggregation of many components where variety of touristic products and services are offered. Many factors are considered in the selection process of picking a vacation destination. Destination image is one of the major factors effecting travelers decision making process. Destination image is an outcome developed by not only one component but a combination of many components coming together which has a direct influence on individual's traveling behaviour. This research examines the influence of destination image in the selection of destinations through the evaluation of the significance of image in destination marketing. The context of this study firstly adresses the concepts of brand and brand image and then explains the concepts of destination image and the important implications of destination image. Baku Azerbaijan is the pilot city used in this research. Keywords : Destination, Destination Marketing, Destinastion Image, Destination Brand Image, Destinastion Selection, Destinastion Choice, Baku, Azerbaijan