Din öğretiminde soyut kavramların öğretilmesiyle ilgili problemlerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NESRİN AYAYDIN

Danışman: EMİNE KESKİNER

Özet:

Anahtar Kelimeler : Soyut Kavram, Din Eğitimi DİN ÖĞRETİMİNDE SOYUT KAVRAMLARIN ÖĞRETİLMESİYLE İLGİLİ PROBLEMLERİN İNCELENMESİ Araştırmada, din öğretiminin temelini oluşturan ilköğretim çağında, özellikle ikinci kademedeki öğrencilere Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde geçen soyut kavramları öğretmede öğretmenlerin karşılaştığı problemler ele alınmıştır. Araştırma, girişle birlikte altı bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusu, amacı, hipotezleri, önemi, yöntemi ve sınırlılıklarından bahsedilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesi üzerinde durularak, ilköğretim ikinci kademe DKAB ders programı incelenmiştir. Üçüncü bölümde, çocuğun gelişimi ve kavram öğretimi incelenmiş, dördüncü bölümde araştırmanın yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. Beşinci bölümde mülakat ve analizlerin teknik detayları ve bu analizden elde edilen bulgular ortaya konmuştur. Altıncı ve son bölümde araştırmadan çıkan sonuçlar değerlendirilerek önerilere yer verilmiştir. Keywords : Abstract concept, religious education ABSTRACT STUDY OF THE RELATED PROBLEMS ABOUT TEACHING ABSTRACT CONCEPTS IN TEACHING THEOLOGY The study mentions about the problems teachers face as they are teaching the students in primary schools,which forms the basis of theology teaching, especially at primary second stage, the abstract concepts in Religious Culture and Ethics lessons. The study consists of six parts together with the introduction.In the introduction part, the subject, purpose, hypotheses, importance, methods and limits of the research are revealed. In the second part of the study, the syllabus of the Religious Culture and Ethics Lesson for the primary second stage is examined with the emphasis on the conceptual and theoretical framework of the thesis. In the third part, child development and teaching concepts are observed. In the fourth part, there is information about the methods of the research. In the fifth part, the technical details of the interviews and analyses and findings from these analyses are revealed. In the sixth and the last part, there are recommendations regarding the results of the research.