Kurtlar Vadisi dizisinde politik söylem


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÇAĞDAŞ GÜNERBÜYÜK

Danışman: AYŞE BİLGE GÜRSOY

Özet:

KURTLAR VADİSİ DİZİSİNDE POLİTİK SÖYLEM Medya ile toplum ve siyaset arasındaki ilişki, uzun süredir iletişim çalışmaları alanında araştırmaların konusu olmaktadır. Türkiye’de televizyon dizileri ve popüler kültür ürünleri, son yıllarda politik göndermeleriyle tartışılan yayınlar olmaktadır. Bunların başında da siyasal gündemi güncel olarak takip eden ve çok izlenen bir dizi olan Kurtlar Vadisi gelmektedir. Kurtlar Vadisi’nin özellikle milliyetçi politik söylemi, akademide ve akademi dışında çokça tartışmaya konu olmaktadır. Bu çalışmada televizyon dizileri ve sinema filmlerinden oluşan bir seri olan Kurtlar Vadisi’nin politik söylemi incelenmeye çalışılmıştır. İnceleme içinde, Kurtlar Vadisi, kurmaca bir dizi olmasına karşın, adeta haber medyası gibi güncel siyaseti yakından takip eden “melez” bir ürün olarak değerlendirilmiştir. Bu nedenle, haber medyası için Chomsky ve Herman tarafından geliştirilen bir analiz modeli olan propaganda modeli, Kurtlar Vadisi’ne uygulanmaya çalışılmıştır. Dizinin mülkiyet, reklam, tepkiler gibi unsurlara dayanarak analizi yapıldığında, ülke siyaseti, dizinin sahiplik yapısı ve milliyetçi söylemi arasında bir paralellik olduğu gözlemlenmiştir. Milliyetçi görüşlerin, özellikle Kurtlar Vadisi Irak ve Muro filmlerinde de öne çıktığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Televizyon, Popüler Kültür, Söylem Analizi ABSTRACT POLITICAL DISCOURSE IN THE SERIAL “VALLEY OF THE WOLVES” The relationship between the media and the society and politics has been a research subject in the communication studies field for a long time. Television serials and products of popular culture are being discussed because of their political references during the last years. The main example of these is the serial “Valley of the Wolves” (Kurtlar Vadisi) which follows the political agenda up to date and is watched by a considerable number of audience. Especially the nationalist political discourse of Valley of the Wolves is the topic of many academic and non-academic debates. With this study, the political discourse of Valley of the Wolves which is a set of television serials and movies is analysed. In this study, despite it is fiction, Valley of the Wolves is considered as a “hybrid” film which follows actual politics like the news media. For this reason, propaganda model, which is developed by Chomsky and Herman for the news media is applied to Valley of the Wolves. When the serial is analysed according to the elements such as the property, commercials, reactions etc., there is a parallelism observed between politics in the country, ownership structure of the production and the nationalist discourse. Nationalist opinions, come forward especially in the movies Valley of the Wolves Irak and Muro. Keywords: Television, Popular Culture, Discourse Analysis