Toplam kalite yönetiminin hizmet sektöründe uygulanabilirliği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞEYMA UZAN

Danışman: ELİF MAKBULE ÇEKİCİ

Özet:

Kalite uygulaması önceleri daha çok üretim alanlarında uygulanırken, hizmet alanlarında da uygulanmaya başlanmıştır. Hizmet sektörü içinde yer alan hastanelerde de kalite ön plana çıkmıştır. Bu yönden, Toplam Kalite Yönetiminin uygulandığı bir hizmet sektörü olan hastanelerde; sorumluları, görevlileri, ekipleri, ya da bireysel sağlık çalışanlarını bütün olarak ele almakta ve değerlendirmektedir. Araştırma, Türkiye’nin en önemli hastanelerinden Özel Memorial Şişli Hastanesi’nde gerçekleştirilmiştir. Doğru bir değerlendirme yapılabilmesi için çalışmaya sadece idari personel dahil edilmiştir. Araştırmaya 48 kişi katılmıştır ve yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, SPSS 13.0 paket programı ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Veri ve bilgilerin analizinde güvenilirlik analizi, t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Çalışma ile hastanenin yönetim birimlerinde çalışanlar yönünden; Toplam Kalite Yönetim ilkelerinin ne kadar doğru uygulandığının değerlendirilmesi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Hizmet Sektörü, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri ABSTRACT Previously, while the quality of the application of many areas of production, the service sectors also started to be implemented. Quality came to the fore hospitals located within the service sector. Therefore, in hospitals which Total Quality Management applied to the service sector, are totally considered and dealt officers, officials, teams or individual health care workers. The research performed of Turkey's most important hospitals Private Şişli Memorial Hospital. Only the administrative staff to perform an accurate evaluation of the study were included. 48 people participated in the survey and face-to-face questionnaire method was used. The data acquired in the study process are subjected to evaluation with SPSS 13.0 package program. Reliability analysis, t-Test and ANOVA were used for data and information analysis. In this study, in terms of the hospital management units employees; Total Quality Management principles as to what was implemented evaluated. Keywords: Service Sector, Total Quality Management, Principles of Total Quality Management