Lüks pazarlamada hedonik tüketim ve reklamlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gök Ali Çelik

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

Bu araştırmada lüks pazarlamada hedonik tüketim ve reklamların tüketiciler üzerindeki etkileri incelenmiştir. Birinci bölümde lüks kavramı ve lüks tüketimin tanımı, lüks marka ve tüketicilerinin özellikleri, lüks markalarla ilgili temel kavramlar, lüks tüketim odaklı tüketici davranışları, lüks ürünler için pazarlama ve reklam konuları açıklanmıştır. İkinci bölümde hedonik tüketimin tanımı ve psikolojik ve felsefi hedonizm kuramları açıklanmıştır. Hemen sonrasında geleneksel ve modern hedonizm karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Ayrıca hedonik tüketim türleri ve lüks tüketim ilişkisi irdelenmiş ve hedonik tüketimle ilgili yapılan araştırmalara değinilmiştir. Üçüncü bölümde araştırma konusu, sınırlılıkları ve yöntemi açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise araştırmada elde edilen bulgular ve sonuçları yer almaktadır. Kısaca sonuçlar ve bulgulardan bahsetmek gerekirse; bu araştırma 2018 yılında Kahramanmaraş ili Onikişubat ilçesinde yaşayan ve pırlanta alan kadınların görüşleriyle sınırlıdır. Araştırma kapsamında 307 kadın katılımcıya anket uygulanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi olan genel tarama tekniği ile veriler toplanmıştır. Yapılan anket neticesinde elde edilen bilgiler % 95 güven düzeyinde SPSS 21 programında analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde elde edilen bulgulara göre; Kadınların Hedonik Tüketim ve Reklam Tutum algıları arttıkça Pırlantaya İlişkin Tutum algıları artmaktadır. Kadınların Reklam Tutum algısı arttıkça Hedonik Tüketim algısı artmaktadır. Kadınların Hedonik Tüketim ve Reklam Tutum algıları Pırlantaya İlişkin Tutum algısı üzerinde artırıcı etki yapmaktadır. Kadınların Hedonik Tüketim algısı yaşına göre değişmektedir. Kadınların Pırlantaya İlişkin Tutum ve Hedonik Tüketim algıları gelirine göre değişmektedir. Kadınların Pırlantaya İlişkin Tutum ve Hedonik Tüketim algıları eğitim durumuna göre değişmektedir. Kadınların Hedonik Tüketim ve Reklam Tutumu algıları alışveriş sıklığına göre iii değişmektedir. Kadınların Pırlantaya İlişkin Tutum algısı pırlanta marka ve ürün satın alma durumuna göre değişmektedir. Kadınların Pırlantaya İlişkin Tutum ve Reklam Tutum algıları son 12 ay içerisinde pırlanta marka ve ürün satın alma durumuna göre değişmektedir. -------------------- In this research, the effects of luxury marketing hedonicm consumption and advertisements on consumers were investigated. This research is limited to the views of women living in Onikişubat District of Kahramanmaraş and have bought diamond in 2018. A questionnaire was applied to 307 female participants. In this study, data were collected by general scanning technique which is a quantitative research method. The data obtained as a result of the survey were analyzed with 95% confidence level in SPSS 21 sofware. According to the results of the research; As Perception of Hedonic Consumption and Advertising Attitudes of women increased, the Perception of Attitudes towards diamonds increased. As the perception of women's Advertising Attitutes increases, the perception of Hedonic Consumption increases. Women's perceptions of Hedonic Consumption and Advertising Attitude have an increasing effect on Attitude Perception towards diamond. Women's perception of Hedonic Consumption varies in accordance with age. Women's attitudes towards diamonds and Hedonic Consumption perception vary according to their income. Women's Attitudes towards Diamond and Hedonic Consumption perception vary according to educational status. Women's perception of Hedonic Consumption and Advertising Attitude varies according to the frequency of shopping. Women's perception of attitudes towards diamonds varies according to the brand and product purchase. Attitude and Advertising Attitude perception of women related to diamonds in the last 12 months depends on the brand and product purchase status.