Uluslararası pazarlamada farklı kültürlerin etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYÇA DERELİ

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Uluslararası Pazarlamada Farklı Kültürlerin Etkileri Uluslararası işletmeler, ürünleri ve hizmetleriyle gündelik hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Ulusal sınırların dışına çıkan bu işletmelerin başarılı olabilmek için, değişik ekonomik, politik, hukuki, kültürel çevrelerdeki tüketicilerin taleplerini karşılaması gerekir. Ekonomik ve politik koşullar gibi faktörler somut veriler yardımıyla incelenebilir. Ancak, yabancı kültürlerin belirsizliği pazarlama stratejilerinin belirlenmesini güçleştirir. İşletmeler, her bir pazarın kültürel durumunu ve kültürel benzerliğinin derecesini anladıkları ölçüde; ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini planlama ve uyarlama konusunda başarılı kararlar verebilirler. Bu çalışmada, kültürel çevrenin unsurları ele alınarak uluslararası işletmeler için bir kültürel analiz rehberi oluşturulmaya çalışılmıştır. Uluslararası pazarlamada kültürel farklılıkların neden olduğu sorunlar ile çözümleri araştırılmış ve bir Türk firmasının uluslararası pazarda kültürel değerlere bağlı olarak yaptığı uyarlamalar incelenmiştir. Uluslararası Pazarlamada Farklı Kültürlerin Etkileri ABSTRACT International firms come into every field of our lives with their products and services. These firms, which go out of national boundaries, have to meet demands of consumers in different economic, political, legal and cultural environments to be successful. Factors such as economic and legal conditions can be examined with tangible information. However, uncertainty of foreign cultures makes it difficult to determine the marketing strategies. Firms can make successful decisions on planning and adapting product, price, promotion and distribution strategies, as they understand the cultural circumstances of a country. In this work paper, a guideline of cultural analysis for international firms tried to be formed by studying elements of cultural environment. The problems that occur because of cultural differences and their solutions are identified and cultural adaptations that a Turkish firm makes in the international market are searched.