Kurumsal sürdürülebilirliğin marka yönetimi açısından değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İREM TAŞÇIOĞLU

Danışman: Ayşe Gül Soncu

Özet:

Sürdürülebilirlik kelimesi son yıllarda hayatımıza girmiş olsa da içeriğine katkı sağlayacak çalışmalar küresel markalar tarafından uzun yıllardır gerçekleştirilmektedir. Kavramın yeni olması sebebiyle kurumsal sürdürülebilirlik hakkında sınırlı sayıda akademik yayın bulunmaktadır. Ağırlıklı olarak yabancı kaynak araştırması sonrasında seçilen küresel markaların tarımsal hammadde tedarik ettikleri değer zincirlerinin ilk halkalarında yaptıkları projeler incelenmiştir. Çalışmanın amacı sürdürülebilirliği şirket stratejisinin temeline alan markalar, yatırım ve süreçlerinde sadece ekonomik boyutlu değil çevresel ve sosyal faktörleri de göz önüne alarak proje yapmaya başladığını belirten bir analiz çalışması ortaya koymaktır. -------------------- Although sustainability has entered our lives in recent years, the works that will contribute to its content have been carried out by global brands for many years. Due to the new concept, there are limited academic publications on corporate sustainability. The projects of the selected global brands in the regions where they procured agricultural raw materials were investigated. The aim of this study is to introduce an analysis study that indicates that sustainability is a project that considers the environmental and social factors not only in the economic dimension but also in the brands, investment and processes that underpin the company strategy.