Dijital ortamda itibar yönetimi uygulamalarına yönelik bir analiz


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞÜKRÜ GÜLER

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

DİJİTAL ORTAMDA İTİBAR YÖNETİMİ UYGULAMALARIN YÖNELİK BİR ANALİZ Kurumsal itibar, bir kurumun paydaşlarıyla olan ilişkisi ve onların zihninde oluşturduğu olumlu düşüncedir. Bu düşünceyi oluşturmak uzun yıllar aldığından kurumların itibarlarını oluşturmak ve korumak için bir strateji oluşturması önemlidir. Web 2.0 ile birlikte kurumlar itibarlarına yönelik bulunacağı aksiyonlarda dijital ortamı da dikkate almak zorunda kalmıştır. Bu ortamda etkileşimin fazla olması ve hızlı dönüt alabilme imkanı kurumlara çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajlardan biri ise pazarlama alanında ağızdan ağıza pazarlamanın dijital ortama taşınmasıyla mümkün olmuştur. Kurumlar viral pazarlama tekniklerini etkili kullanarak daha çok kişiye daha az maliyetle ulaşmaya başlamıştır. Bu çalışma, dijital ortamda itibar kavramını viral pazarlama kavramıyla birlikte incelemiştir. Çalışmanın sonucunda bu iki kavram arasındaki ilişki ortaya çıkmıştır. Viral pazarlama teknikleri kullanan kurumlar olumlu algıya sahip olurken kurumlar dijital ortamda profesyonel kişiler ve yöntemler kullanarak bu algıyı koruma şansına sahip olmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, Dijital Ortamda İtibar, Viral Pazarlama ABSTRACT AN ANALYSIS FOR APPLICATIONS OF ONLINE REPUTATION MANAGEMENT Corporate reputation defines a positive perception of a corporation on their all stakeholders’ minds. It is important to have a good strategy for companies because having a good reputation takes a long time. After the web 2.0 technology companies have been taking care the digital media to take actions for keep safe their reputation. On digital/online media, there are many advantages to companies such as to have more interaction with people and take faster feedback. One of the other advantages has been the different marketing strategies. Companies have been moving their mouth to mouth strategies to online media and this generated viral marketing. Companies have been starting to reach faster to more people with less costs. This study examined the two different notions which were online reputation and viral marketing. As a result, there is a relationship between these notions. Companies which are using viral markenting techniques have good perception and these companies might protect it with using professional people and techniques. Keywords : Corporate Reputation, Online Reputation Management, Viral Marketing