Fransızca öğretiminde edebi metinlerin kullanımı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Evrim ATUN ERMAĞAN

Danışman: Füsun Saraç

Özet:

Çalışmamızda, yabancı dil sınıfında, edebi metinler kullanımının, günümüze kadar gelen dil öğretim yöntemleri çerçevesinde gelişimi incelenerek, dil öğretiminde edebi okumanın, ilk seviyelerden itibaren başlaması gerektiğini vurgulamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, çağdaş edebiyat okuru ve dil sınıfı öğrencisi arasında oluşabilecek benzerlikleri irdelemek ise çalışmamızın başka bir önemli amacını yansıtmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda, aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1.Edebiyatın dil sınıfında kullanılması mümkün müdür? 2.Edebi metinleri dil sınıfında ilk seviyeden itibaren kullanmak mümkün müdür? 3.Edebi metinlerin yabancı dil dersi kitaplarında ilk seviyeden itibaren yer alması mümkün müdür? 4.Edebi metinlerden, dil sınıfında hangi yöntem, kuram ve anlama modelleri çerçevesinde yararlanılabilir? 5.Yeni Roman örneklerinden seçilecek metinlerle, dil sınıfında ne gibi etkinlikler hazırlanabilir?