Logistics and supply chain management. Strategies for reducing costs and improving the overall chain performance


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2000

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Samir Gerenli

Danışman: BÜLENT EKİCİ

Özet:

Tedarik Zinciri Yönetimi terimi son yıllarda oldukça ön plana çıkmaya başladı ve ülke çapındaki birçok büyük firma üzerinde çok daha büyük etki yaratacak gibi görünüyor. Özellikle çok uluslu şirketler klasikleşmiş şirket organizasyonlarını terk edip Tedarik Zinciri anlayışına yönelmeye başladılar. Bu tez Tedarik Zinciri yaklaşımının ne olduğunu ve hangi yönleriyle klasik anlayışlardan farklılaştığını anlatmayı amaçlıyor. Bu tez, ayrıca, bu yeni anlayışın son yıllarda şirketler tarafından karşılaşılan en yaygın problemlere nasıl baktığını ve ne tür çözümler önerdiğini de inceliyor. Bu çözümlerin bir kısmı aslında bilindiği halde firmalar tarafından uygulanmıyor veya uygulanmaya gerek görülmüyor. Bu tezin bir amacı da bunların avantajlarını ve faydalarını gösterip, piyasaya yeni bir bakış açısını kazandırmak; ihtiyaçlarını anlamak ve buna istinaden stratejiler geliştirmek. Bu çalışma süresince yukarıdakilerin tümü, Türkiye'deki madeni yağlar sektörünü inceleyerek ve Castrol Madeni Yağlar San. Ve Tic. A.Ş. için çözüm önerileri geliştirerek anlatılmaya çalışılacaktır. Çalışma iki ana kısımdan oluşuyor. İlkinde "Tedarik Zinciri"nin felsefesi, uygulamaları ve pazardaki problemler anlatılıyor; ikincisinde ise (Appendix'lerde) bunların bir kısmının Castrol Madeni Yağlar San. Ve Tic. A.Ş.'deki uygulamaları anlatılıyor. Bu çalışmadaki bulguların Türkiye'deki madeni yağlar sektörüne getirdiği yeni vizyon, müşteri yaklaşımı ve planlama anlayışıyla katkıda bulunmasını umuyorum. ABSTRACT The term Supply Chain has began to emerge in business life since several years and seems that will have a big influence over much of the big companies countrywide. Especially international companies began to leave their classical organization structures and set instead the comprehension of Supply Chain. This thesis is to explain what exactly is the Supply Chain approach, and in what aspects it is different from the classical approach. The thesis shows how this new approach looks at the most widest problems faced by the companies nowadays, and what kinds of solutions does it offer. Some of these solutions are of course known, but by some reasons are not used by most of the companies. The thesis is to show once again their advantages and benefits and to set a new way of looking to the market; understand it's needs, and developing strategies accordingly. In this study, all of the above will be achieved by analyzing the lubricants sector in Türkiye and offering the solutions for Castrol Madeni Yağlar San. Ve Tic. A.Ş. The study consists of two main parts. The first to explain the "Supply Chain", the problems in the market and its applications; and the second (the Appendixes) to show the direct applications with Castrol Madeni Yağlar San. Ve Tic. A.Ş. The findings of this study are expected to contribute to Turkish lubricants business by offering a new vision, customer approach and planning scope.