Din eğitimi açısından insanın anlam arayışı problemine Cahit Zarifoğlu masalları bağlamında bir bakış


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emine Tuğba Demirci

Danışman: BANU GÜRER

Özet:

Din Eğitimi Açısından İnsanın Anlam Arayışı Problemine Cahit Zarifoğlu Masalları Bağlamında Bir Bakış başlıklı bu araştırma Cahit Zarifoğlu masalları ile insanın anlam arayışı arasındaki ilişkiyi incelemek adına kaleme alınmıştır. Araştırmada anlam arayışı problemine İslam Din Eğitimi perspektifinden bakılmıştır. Çalışmada anlatılar yolu ile insanın varoluşsal sorularına verilen cevaplar incelenmiş, din eğitimi disiplini adına önemli bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm giriş kısmı olup araştırmanın amacı, konusu, önemi, sınırlılıkları ve ilgili literatürü içermektedir. İkinci bölüm tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesini oluşturan insan, anlam, anlatı başlıklarının yanı sıra logoterapi ve naratif teori kuramlarının incelenmesinden oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise Cahit Zarifoğlu hayatı, şahsiyeti ve yaşadığı dönem ele alınmaktadır. Tezin son kısmında Cahit Zarifoğlu Masalları anlam arayışı dahilinde din eğitimi disiplini penceresinden yorumlanmaya çalışılmıştır. -------------------- This study titled, A Look On the Problem of Human's Search of Meaning from the Perspective of Religious Education Within the Context of Cahit Zarifoğlu's Tales was written in order to examine the relationship between Cahit Zarifoğlu's tales and the search of meaning. In the study the problem of searching for meaning was evaluated from the perspective of Islamic Religious Education. In the study, answers given to the existential questions of human beings were analyzed through the narratives and important findings have been found for the religious education discipline. First chapter is an introduction part and includes the purpose, theme, importance, limitations of the study and the related literature. Second chapter consists of the sub- topics such as human, meaning, narrative, all of which are the conceptual and theoretical framework of the thesis, as well as the examination of logotherapy and narrative theory. In the third chapter Cahit Zarifoğlu's life, his personality and the period in which he lived are examined. And in the last chapter of the thesis, Tales of Cahit Zarifoğlu was tried to be interpreted from the perspective of religious education discipline within the scope of searching for meaning.