Dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin gelişimi ve e-ticarette pazarlama stratejilerinin ülke ekonomisine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CEMRE GÖKÇE

Danışman: Nuray Terzi

Özet:

Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemelere paralel olarak ortaya çıkan e-ticaret kavramı; işletmelerden, devlet ve bireylere kadar toplumun her kesimine ürün ve hizmet alım-satımı noktasında sunduğu fırsatlar ile dünyayı zaman ve mekandan bağımsız olarak işleyen küresel bir pazara dönüştürmüştür. Hem pazar, hem tüketici hem de iletişim ortamlarının yapısında meydana gelen değişimler ise sanal pazarlama stratejilerinin ortaya çıkararak e-ticaretin yakalamış olduğu ivmeyi arttırmasının yanı sıra kapsamının genişlemesine de olanak vermiştir. E-ticaretin küresel ve ulusal anlamda geleneksel ekonomiler üzerindeki makro ve mikro etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışma, sanal pazarlama stratejilerinin ortaya çıkışı ve e-ticaret faaliyetlerine etkisine değinerek, Türkiye’nin mevcut e-ticaret pazarındaki konumunu, avantajlarını, gelişimi önündeki mevcut engelleri inceleyerek; Yemeksepeti ve Markafoni örnekleri aracılığıyla sanal pazarlama stratejilerinin nasıl kullanıldığını ve nasıl getiriler elde edildiğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın son bölümünde gerçekleştirilen anket çalışması ise; Türk tüketicilerin e-ticarete, e-ticaret girişimlerine bakış açısını ve sanal pazarlama stratejilerinin bu eğilim ve alışkanlıkların gelişmesinde ne denli rol sahibi olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır. ABSTRACT The concept of e-commerce emerging in parallel with the advances in information and communication technologies; It transforms the world into a global marketplace that operates independently of time and space, with the opportunities offered by the point of purchase and sale of products and services to every segment of the society, from businesses to the state and individuals. Changes in the structure of both the market, consumer and communication environments have also enabled virtual marketing strategies to increase the momentum of e-commerce, as well as expand its scope. This study aims to examine the macro and micro effects of e-commerce on traditional and global economies, examining the current position of Turkey's e-commerce market. It reveals how virtual marketing strategies are used and how they are obtained by Yemeksepeti and Markafoni. The survey conducted in study, it tries to reveal the perspective of Turkish consumers on e-commerce, e-commerce initiatives and the role of virtual marketing strategies in developing these trends and habits.