Öğretmen adaylarının engellilerin eğitiminde sanatla terapi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEVİM TUNÇER ŞAHİN

Danışman: TAYFUN AKKAYA

Özet:

Bu araştırma, Sanat eğitimi kavramlarının, yöntemlerinin, kuramların tanımlamalarından ve açıklamalarından yola çıkarak Sanatla Terapinin eğitimdeki önemine şiddetle vurgu yapmaya çalışılmakla beraber, Sanatla terapinin gelişim ve yaratım sürecinde ne kadar önemli olduğunu dokümanlar, uygulamalar ve anket verileri ile kanıtlamaya çalışılmakta ve farkındalığının sağlanmasına önemle vurgu yapmayı hedeflemektedir. Türkiye’de sanat eğitimi veren kurumların ve eğitmenlerin bilmesi gereken sanat donanımlarından bahsedilerek, bu alandaki yetersiz eğitimin eksikliğine vurgu yapılmaya çalışılmıştır. Sanat eğitiminin ayrılmaz bir parçası olan Sanat terapisinin tarihini, gelişimini, bireyler üzerinde yarattığı olumlu etkilerine detaylı bir şekilde değinilerek, uygulamalar, görseller ve veriler ile beraber analiz edilmeye ve kanıtlanmaya çalışılmıştır. Ülkelerin gelişiminde Sanat eğitiminin öneminden de bahsedilerek, farklı disiplinlerin de aslında sanat eğitimi ve terapinin bir parçası olduğunun, bağımsız düşünülemeyeceğinin belgelenmesi ve farkındalığının sağlanması bu araştırmanın ana hedeflerini oluşturmaktadır. ABSTRACT This study, starting from art education concepts, methods, theories, definitions and explanations, aims to emphasize the importance of the Art and theTherapy in education;  endeavors to prove how important that the art and the therapy is by documents, applications and data, besides its aim to raise awareness. Mentioning the art equipment which art education institutions and trainers  in Turkey need to know, it has been endeavored to emphasize the inadequate training in this field. The history and the development of art therapy and its positive effect on  people which is an integral part of the arts education have been studied in detail and have been endeavored to analyse and to prove with reference to the applications, with images and data. The key objectives of this research are the importance of art education in the development of countries, different disciplines' actually being a part of art education and therapy, and documenting that they can not be considered independently and raising awareness.