Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ALİ ERSEVER
Danışman: ALİ BALCI
Özet:Bu araştırmanın temel amacı, coğrafi sorun ve projelere ortaöğretim öğrencilerinin yaklaşımlarını tespit ederek coğrafya eğitiminde ve müfredatında değişiklikler ve yenilikler uygulayabilmektir. Araştırmada SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırmamızda Sorgun (Yozgat) ilçesindeki farklı kategorilerde 7 lisede anket uygulanmıştır. Anketler coğrafya öğretmenleri giminde yapılmıştır. -------------------- ABSTRACT The main purpose of this research is to carry out the necessary changes and innovations at geography education and curriculum by determining the attitudes of high school students towards geographical problems and projects. SPSS programme is used in this research the questionnaire, apllied at 7 high schools of different categories in Sorgun (Yozgat), is implemented by the supervision of geography teachers in our research.