Sosyal medyayla değişen mizah anlayışı:İnternet memes


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: RABİYA SALTİK

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Web 2.0 teknolojisinin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal medya kavramı yeni ve katılımcı platformlar ile yaratıcı formlar ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın insan hayatına kazandırdığı yeni formlardan biri internet meme’leridir. Sosyal medyada mizah ürünü olarak yaratılan internet meme’leri mizahı dönüştürmüş, bambaşka bir anlayış içinde kullanıcılara sunmuştur. Dijital teknolojilerin etkisiyle mizah da dijital bir hale bürünerek internet meme’leri olarak ortaya çıkmıştır. Geçmişte mizahın sadece tüketicisi olanlar, sosyal medyanın kullanıcı tabanlı yapısı sayesinde aynı zamanda mizahın üreticisi haline gelmiştir. Türkiye’de en yaygın formu caps olan internet meme’leri fotoğraf, video, gif, animasyon gibi çok farklı örneklerden oluşsa da bu çalışma fotoğraf odaklı internet meme’lerine odaklanmıştır. Fotoğraf tabanlı internet meme’lerinin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelendiği çalışmada mizahi anlamın hangi amaçla ve ne şekilde inşa edildiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. ABSTRACT The social media concept that emerged with the development of Web 2.0 technology has created creative forms with new and participatory platforms. One of the new forms that social media brings to human life is the internet memes. The internet memes created as a product of humor in the social media have transformed humor and presented it to users in a completely different way. With the influence of digital technologies, humor became a digital and emerged as internet memes. In the past, those who are only consumers of humor have become humorous producers at the same time thanks to the user-based structure of the social media. Although Internet memes, which are the most common forms of caps in Turkey, are composed of very different examples such as photos, video, giph, animation, this work focuses on photo-oriented internet memes. In the study of photograph based Internet memes by semiotics analysis method, it was tried to find out what purpose and structure of humorous meaning was built.