Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: YEŞİM GÜZİN ÇAKAN
Danışman: UMRAN BULUT
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu araştırma, ilköğretim 7. sınıf Görsel Sanatlar Dersi öğretim programında yer alan röprodüksiyon konusunun müze eğitim atölyelerinde işlenmesinin incelenmesini kapsamaktadır. Çalışmada ilk olarak sanat eğitimi, müze kavramı ve röprodüksiyon konusu ayrı ayrı ele alınmış, 12 yaş çocuğunun sanatsal gelişimi üzerinde durulmuştur. Ardından Görsel Sanatlar Dersi 7. sınıf programı incelenmiştir. Bir sonra ki aşamada müze eğitim atölyelerinin Görsel Sanatlar Dersi eğitimi amacıyla kullanımı üzerinde durulmuş, Hasbahçe İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencilerinden oluşan iki gruba sınıf içinde ve müze eğitim atölyesi ortamında röprodüksiyon çalışması uygulamalı olarak yaptırılmıştır. Aynı öğrencilere müze ve röprodüksiyon konuları hakkında bilgi verilmiş, İlki mayıs ayında, ikincisi ekim ayında olmak üzere başarı testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 17 istatistik programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin röprodüksiyon çalışmalarından aldıkları puanlar karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencilerinin, (müze eğitim atölyesinde çalışan) kontrol grubu öğrencilerinden (sınıf ortamında çalışan) daha başarılı olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilgi-başarı testi sonuçlarına bakıldığında, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test puanlarının birbirine yakın olduğu, son test puanlarına bakıldığında ise deney grubu öğrencilerinin başarı durumunda düşüş olmadığı, kontrol grubu öğrencilerinin aldığı puanlarda ise önemli bir gerileme olduğu görülmüştür. Müze eğitim atölyesinde çalışan grubun bilgileri daha kalıcı olmuştur. Son olarak iki grubun yaptığı uygulama çalışmaları ve başarı testine verdikleri yanıtlardan yola çıkarak elde edilen veriler doğrultusunda öneriler getirilmiştir. SUMMARY This research includes the analysing of reproducing subject, which is involved by the education programme of primary 7th grade's Visual Arts Lesson, is worked in museum training workshops. In this work, at first art education, museum concept and reproducing subject were analysed separately and a 12 years old child's artistic development was focused. Then, Visual Arts Lesson's programme of 7th grade was analysed. On the next stage we focused on the usage of the museum workshops aiming the education of Visual Arts Lesson. Two groups of Hasbahçe Primary School's 7th grade students practiced the reproduction work both in a class and in a museum training workshop. Informations about museum and reproduction subjects were given to the same students. The first achievement test was made in May and the second one was in October. The research’s results were analyzed in the SPSS 17 statistic proramme . When we compare the students’ grades which were taken from the reproducing works; the experiment’s students who worked in the museum training workshop were more successful than the controlled group students who worked in a classroom . When we look at the students’ information and success test results; of controlled and experiment group students’ beginning test grades are close to each other . When we look at the last test grades experiment group students success results weren’t decreased but controlled group students grades were increased . The informations of the group, which worked in the museum training workshop, were more permanent . Finally, according to these groups' practice Works and also their results' of achievement tests suggestions were made.