E-dönüşüm sürecinde sağlık bilişimi uygulamalarının yeri ve hastaların e-sağlık uygulamaları kapsamındaki tutumlarını belirlemeye yönelik bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ONUR MENDİ

Danışman: NECMİ EMEL DİLMEN

Özet:

Anahtar Kelimeler: E-Dönüşüm, Sağlık Bilişimi, Sağlık Bilişim Sistemleri, E-Sağlık E-Dönüşüm Sürecinde Sağlık Bilişimi Uygulamalarının Yeri ve Hastaların E-Sağlık Uygulamaları Kapsamındaki Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma Bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan e-dönüşüm, küreselleşmenin ve dijitalleşmenin etkisi ile günümüz bilgi toplumunda öne çıkan bir kavram haline gelmiştir. E-Dönüşüm kapsamında değişim yaşanan alanlardan biri de sağlıktır. Sağlık bakımını desteklemek üzere sağlık alanındaki enformasyonların toplanması, analizi ve işlenmesini amaçlayan sağlık bilişimi, hasta bakımının iyileştirilmesi ve örgütsel performansın arttırılmasında önemli bir araç olarak görülmektedir. 2000’li yılların başında ortaya çıkan e-sağlık kapsamında vatandaşların sağlık hizmetlerine erişiminin iyileştirilmesi ve bakım kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Bu tez çalışmasında, sağlık alanında yaşanan e-dönüşüm ile gelişen e-sağlık kapsamında hastaların tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Keywords: E-Transformation, Health Informatics, Health Informatics Systems, E-Health ABSTRACT A Research About The Health Informatics Applications in E-Transformation Period and Determining Patients’ Attitudes For E-Health Applications E-transformation has come up as a result of the developments in information and communication technologies and is a featured concept, with the effect of globalization and digitization, in today’s knowledge society. Health is one of the areas that changed within e-transformation. Health informatics has aimed at gathering, analysing and processing information in order to support health care and is an important tool for improving patient care and organizational performance. Within the e-health concept that has emerged in the early 2000s, it’s aimed to improve citizens’ access to health services and the quality of care. In this study, a research have been carried out for determining the factors affecting patients’ attitudes within e-health which rose as a result of the e-transformation of health area.