Y kuşağının karakter analizi üzerinden işe alım süreçlerinde iletişimsel engellerin araştırılması


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ELİF BAŞAK SARIOĞLU

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

İletişim teknolojisindeki baş döndürücü hız, iletişim biçimlerimizi de hızlı bir şekilde evrimleştirmiştir. Bu teknolojiye ve dolayısıyla değişen iletişimsel davranış biçimlerine de en hızlı adaptasyonu şüphesiz, bu sürecin içinde yetişen Y jenerasyonu sağlamıştır. İş ve günlük yaşamda, yavaş yavaş üst pozisyonlara da gelmeye başlayan bir kuşak olarak Y jenerasyonu; sosyal medya kavramı ve internetle yoğrulmuş, sosyal açıdan farklı zenginliklere sahip bir jenerasyondur. Bir önceki nesiller için Y kuşağını iyi tanıyabilmek, davranışlarını doğru okuyabilmek kimi zaman zorlayıcı olabilmektedir. Bu sebeple, çalışmamızda, kuşaklar, farklılıkları, işe alımda iletişimin kritik noktaları ve Y kuşağının bu konuda karşılaştığı zorluklar ele alınmış ve kişiler arası iletişim kapsamında işe alımlara yansımaları araştırılmıştır. ABSTRACT The unprecedented pace of the communication technology had also caused our way of communication to evolve fast. Of course, the quickest adaptation to such technology and thus to the changing communicative manners of behaviour was achieved by generation Y who had been grown up along with this process. The generation Y, as a generation which gradually started to climb to the top positions in both the daily life and business life, is a one which is kneaded with the concept of social media and the Internet and which has a distinct richness in social terms. For the previous generations it may be sometimes compelling to know well generation Y and to read their behaviours accurately. For this reason, in our study, the generations, their differences, the critical points of communication in hiring and the troubles which generation Y is confronting in this field are taken into consideration and their reflections to hiring within the framework of interpersonal communication are searched.