Görsel medya çalışanlarındaki rol çatışması üzerine bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Finansal Bilimler Fakültesi, Bankacılık Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SİNAN MUTLU

Danışman: LEVENT ÇİNKO

Özet:

Anahtar Kelimeler : Rol Çatışması, Rol Belirsizliği, Medya Sektörü. GÖRSEL MEDYA ÇALIŞANLARINDAKİ ROL ÇATIŞMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Hızlı bir rekabetin olduğu ve seri üretime dayalı medya sektöründe, çalışma yaşamı her zaman göz ardı edilen, üzerinde pek durulmayan bir konu olmuştur. Bu sektörde çalışanlar zor ve yorucu çalışma şartlarına, esnek çalışma saatlerine ve dış etkenlere dayalı olarak performansa dayalı olarak değil siyasi-toplumsal konjonktüre bağlı olarak işe alım ve çıkarımlarına uygun bir şekilde çalışmaktadırlar. Toplum için iletişimi sağlayan bu sektörde faaliyet gösteren işletmelerin çalışanlarına mutlu bir iş yaşamı sağlayabilmesi için iyi bir iletişim ağına ihtiyaçları vardır. En büyük oluşum nedenlerinden birisi iletişim eksikliği olan örgütsel rol sorunları çalışanlarda tükenmişlik, iş stres, ve düşük iş doyumu gibi sonuçlara neden olabilmektedir. Örgüt içerisindeki iş ve görev tanımlarıyla oluşan roller, hızlı ve çabuk değişen medya sektöründe önemle üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu bağlamda, bir medya firmasındaki çalışanlar üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonucunda, çalışanların hem rol çatışmasına hem de rol belirsizliğine maruz kaldıkları tespit edilmiş ve sorunun çözümü için öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Rol Çatışması, Rol Belirsizliği, Medya Sektörü. Keywords : Role Conflict, Role Ambiguity, Media Sector ABSTRACT A STUDY ON THE ROLE CONFLICT OF EMPLOYEES IN VIRSUAL MEDIA Labour life in media sector which regarding on high-speed outputs and hard-working production, has always been invisible. Employees in the media sector have to stand by hard job conditions, flexible working hours and recruitment or discharge which not depend on performances but political and social conjunctures. The organizations in this sector are the most important tools for public communication, must also deeply need a well-working communication web between the employees for a healty workplace environment. Organizational role problems occur by the reason of lack of communicate, and causes burnout, job stress and low job satisfaction for the employees in their labour life. Missions and jobs defines the roles which are the important factors in such a rapidly changing media sector. In this context, this research takes aim at specify the levels of organizational role problems in media sector, comment the results and offer probably solutions. Keywords: Role conflict, Role Ambiguity, Media Sector.