Bankacılıkta alternatif dağıtım kanallarının gelişimi ve bankalarla müşterileri açısından önemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ferruh Levent Gençağa

Danışman: AYPAR USLU

Özet:

Son yıllarda iyice etkisini arttıran teknolojik gelişmeler ve küreselleşme eğilimleri ile birlikte, bilgi toplumunun talepleri de bankaları etkilemekte ve yeni arayışlara yönlendirmektedir. İçinde bulunduğumuz yoğun rekabet ortamında, artan maliyetler ve daralan kar marjları karşısında hızlı ve kaliteli hizmetler sunabilme kaygısı da, bankaların bu arayışlarını hızlandırarak mevcut yapılarını yeni teknolojilere dayalı olarak geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Modern bankacılık ve pazarlama anlayışının bir gereği olarak, müşteri istek ve ihtiyaçlarını temel hareket noktası olarak belirleyen bankalar, faaliyetlerini müşterilerin beklentilerini eksiksiz bir biçimde karşılamaya yoğunlaştırmaktadırlar. Müşterilerin bankalarından en önemli beklentileri ise; istek ve ihtiyaçlarının istedikleri zamanda, istedikleri yerde, minimum maliyetle ve maksimum kalitede karşılanmasıdır. Bu sebeple bankalar, ürün ve hizmetlerinin müşterilere sunulmasında yeni teknolojilere yer vererek, alternatif dağıtım kanalları yoluyla zaman ve mekan sınırlamalarını ortadan kaldırmakta ve müşterilerine mümkün olan her noktada erişim imkanı sağlamaktadırlar. As a result of the acceleration in the technological developments and the globalization in recent years, the demands of the information society have led the banks to new research. Extremely increasing rate of competition, costs and decreasing profit margins have also made the banks so anxious that they increased their interest in this kind of research, in order to be able to serve in a faster and a more qualified way. So, these factors have been affecting the banks in such a way that they are urged to improve their services according to the developing technology. As a necessity of the modern banking and marketing approach, the banks accepting the needs and demands of their customers as their priorities, have concentrated on fulfilling these expectations perfectly. Moreover, the greatest expectation of the customers from their banks is the ability of being served at a minimum cost with a highest quality, whenever and wherever they need it. That's why, by using new technologies on the way of presenting the products and the services, banks have been eliminating the time and place constraints by means of alternative distribution channels and provide their customers with the ability of access at all possible points.