Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: VİLDAN AÇAN
Danışman: DEVABİL KARA
Özet:Anahtar Kelimeler : Görsel Kültür, Çıplaklık, Nü, Popüler Kültür GÖRSEL KÜLTÜRÜN OLUŞUMUNDA ÇIPLAKLIK Günlük hayatta çıplaklık “soyunuk olma hali” iken, sanat alanında sıkça rastlanan çıplaklık, aslında “nü” olarak da tanımlanan “seyirlik obje olma” halidir. Batı sanatı içerisinde ilk defa Antik Yunan heykel ve resimlerinde kendini erkek bedeninde ortaya koyan nü, sonrasında ağırlıkta kadın bedeninde varlığını sürdürür. Sanat tarihindeki bu kadın nü yoğunluğu erkek egemen bakışın da bir yansımasıdır. Bu çalışma kapsamında Antik Yunan’dan Postmodernizm sürecine kadar, çıplaklık imgesinin nasıl anlamlandırıldığı ve altında yatan sebepler, dönem sanatçıları ve eserleri ile birlikte ortaya konmaktadır. Yine popüler kültür ile birlikte bir tüketim nesnesine dönüşen çıplaklığın ortaya çıkış biçimi ve gelişimi irdelenmektedir. Keywords : Visual Culture, Nudity, Nude, Popular Culture ABSTRACT NUDITY IN THE FORMATION OF VISUAL CULTURE While nudity in daily life is considered as “being naked”, the nudity usually encountered in arts is in fact the “nude” described as the state of “being a visual object”. In Western Arts, the nude exhibiting itself initially in the male body of Ancient Greek sculpture and paintings, continues its existence predominantly in female body afterwards. The excessiveness of the female nude in arts history is a reflection of male dominated point of view. This present study gives an account of how the nudity image was perceived and the underlying reasons by examining principal artist and their works throughout the era from Ancient Greek to Postmodernism. This study also explores the emergence and development of nudity becoming an object of consumption in popular culture.