6-12 yaş gruplarında robotik araç ve gereçleri kullanarak kodlama öğretiminin uygulaması ve analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Mekatronik Mühendisliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERSİN ŞAHİN

Danışman: Mustafa Caner Aküner

Özet:

Dünya’da kodlama eğitimine büyük önem verilmektedir. Bu tezde 6 ile 12 yaş grubundaki çocuklar örneklem olarak seçilmiş ve kodlama eğitimi ile ilgili literatür taraması ulusal ve uluslararası seviyede yapılmış birçok metot ve sonuçları incelenmiştir. Bu metotlardan birisi olan içinde oyunlaştırma da barındıran robot kitleri ile kodlama eğitimi konu alınmıştır. Robotik teknolojisinin; tanımı, tarihsel gelişimi, çeşitleri, çalışma alanları, kullanılan araç ve gereçleri, programlanması hakkında teorik bilgi verilmiş olup uygulama kısmında ise ASSURE eğitim tasarım modeli ve Mindstorms robot kiti kullanılmıştır. Eğitimin ve kullanılan metodun başarısını ölçmek amacı ile çocuklara robotik memnuniyet anketi, demografik bilgi formu ve akademik başarı testi uygulanmış ve buralardan elde edilen bilgiler analiz edilmiştir. Verilerin analizi için nicel araştırma yöntemi seçilmiş, yarı deneysel yöntemin tek gruplu son test düzeni kullanılmıştır. Uygulanacak akademik başarı testindeki soruların hem puan hem de içerik bakımından uygunluğu uzman görüşü alınarak desteklenmiştir. -------------------- Great importance is placed on coding education in the world. In this thesis, children between the ages of 6 and 12 were selected as a sample and the literature search related to coding education was examined in national and international level. One of these methods is the coding training with the robot kits which includes the gamification. Robotic technology; definition, historical development, types, working areas, tools and materials used, theoretical information about programming. In the application part, ASSURE training design model and Mindstorms robot kit were used. The robotic satisfaction survey, demographic information form and academic achievement test were applied to the children in order to measure the success of the training and the method used and the information obtained from these areas were analyzed. For the analysis of the data, the quantitative research method was chosen, and the single-group posttest scheme of the quasi-experimental method was used. The suitability of the questions in the academic achievement test in terms of both points and content was supported by taking expert opinion.