Değerler eğitimi açısından spor


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖMER FARUK AKARİ

Danışman: Turgay Biçer

Özet:

Küreselleşen dünyada birçok alanda gelişim sağlanmasına rağmen insani değerler açısından ciddi aşınmalar oluşmuştur. Bu kötü süreç çocukları etkilemesiyle beraber onların eğitim alanlarını da yozlaştırmıştır. Bu yüzden eğitim programlarında farklılıklara gidilmiş, daha kapsayıcı bir eğitim modelinin geliştirilmesini zorunlu hale gelmiştir. Son yıllarda hız kazanan değişim sürecinde en çok göze çarpan kavram değerler eğitimidir. Farklı disiplinlerin bir araya gelmesi daha verimli bir eğitim ortamı oluşturur. Bu disiplinlerin en önemlisi beden eğitimi ve spordur. Bu çalışmada toplumda ihtiyaç duyulan ve korunması gereken değerlerle sporun ortak özelliklerinden yola çıkarak sporun çocukların eğitim sürecinde etkin kullanılması gerektiğine dikkat çekilecektir. Bununla birlikte spor evrensel ve herkes tarafından kabul gören değerler ile yeni bir kültür üretir. Öğrenilen değerlere uygulama alanı sunar. Katılımcısına verdiği zevk ile özellikle çocukların ilgisini çeker. Spor eğitiminde amaç iyi sporcu yetiştirmekten önce iyi insan yetiştirmektir. Bu yüzden bu araştırmanın amacı sporun özelliklerini değerler eğitimi alanına taşımak, sporun toplum fertlerinin özellikle çocukların yetiştirilmesinde eğitimin bir parçası olduğunu ortaya koymak ve spor yoluyla değerler eğitimi bilinci meydan getirmektir. Yapılan çalışmada literatür taraması yapılarak konuyla ilgili mevcut durum göz önüne serilmeye çalışılmış, durumsal betimleme ile yeni görüş ve ihtiyaçlar ortaya konmuştur. Değer sınıflandırmalarında bulunan değerler ile sporun ürettiği değerler karşılaştırılmıştır.