Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MURAT ŞİRİN
Danışman: EMİNE KESKİNER
Özet:Son yıllarda yetişkin eğitimine verilen önemin gittikçe arttığı görülmektedir. Din Eğitimi de yetişkin eğitiminde üzerinde durulması gereken alanlardan biridir. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü İmam-Hatip Liseleri gelişim modeli kapsamında bu liselerin velilerinin eğitimine yönelik olarak “Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri” projesine öncülük etmiştir. Projede İlahiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi işbirliğiyle çalışmalar ortaya konmuştur. Bu proje, Milli Eğitim Temel Kanunu’nda bahsedilen yetiştirilmek istenilen insan modeline, toplumumuzun sosyal ve kültürel ihtiyaçlarına, din anlayışımıza uygun olarak ortaya konulmuş bir projedir ve 2001 yılından beri İstanbul, İzmir ve Bursa’daki İmam-Hatip Liseleri’nde uygulanmaktadır. Biz de tezimiz çerçevesinde, proje kapsamında İstanbul’daki İmam-Hatip Liseleri’nde yapılan çalışmaları taradık. Okullarda yapılan çalışma, sunu, anket örneklerini inceledik. İHL müdürlerinin, müdür yardımcılarının, formatör ve rehber öğretmenlerin, velilerin görüşlerine tezimizde yer verdik. ABSTRACT It seems apparently that the importance of Adult instruction increasing in the last years. Religion Instruction is one of the important areas that should be stressed more. Religion Instruction Administration led the Project which including approaching of Home to school and exchanging Father-Mother Roles in terms of development model of Religious Leader High School. İn the project studies were presented by a cooperation with Theology Faculty and Education Faculty. This Project is a new placed approach in accordance with “Man- Model” to National Education Basic Law social, cultural needs of our country and our Religious understanding. The Project has being put in to practice at Religious Leader High School in İstanbul, İzmir, and Bursa since 2001. We also searched throughly the studies executed at Religious Prayer High Schools in Istanbul on the basis of our thesis. We analyzed studies presentations, surveys, fulfilled by Schools. We assigned some space to the views of Principals, formators, guidance counselors, as well as custodions.