Müdahaleye açık yapıt


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURAK BEDENLİER

Danışman: Ümit Öztürk

Özet:

Müdahaleye açık yapıt, tarihsel bir süreç içerisinde, kendisini örnekleyen akımlardan yola çıkar ve müdahalenin sınırlarını arar ya da şöyle söylemek daha doğrudur; Müdahale biçimlerini sergiler ve kişisel sözünü “ hediye yapıt ” kavramı üzerinden örnekleyerek verir. Metin müdahalenin tanımının ardından, tarihsel olarak müdahalenin izlerini sürer, avangard akımlardan örnekler vererek irdeler ve müdahale biçimlerini üç başlık halinde inceler. Bu başlıklar; Doğal müdahaleler, izleyici müdahaleleri ve sanatçı müdahaleleridir. Bu müdahale biçimlerini örnekleyerek müdahaleye açık yapıtı belirlemeye çalışır. Müdahaleye açık yapıt olarak “hediye yapıt” kavramını ortaya koyarken müdahale biçiminin önerilen şeklini ve kendi üretim yöntemimizin müdahaleye açık oluşunu sergiler. Sonuç olarak, başta tarihçesinden yola çıkılan avangard akımların, yıkmaya çalıştığı sanat kurumunun ( günümüzdeki halinden ) içinden; müdahaleye açık yapıt kavramına bakmaya çalışır. SUMMARY In historical process “ The Work Open to Intervention ” based on the movements which sample it, search the borders of interventions. In a better description:Shows the form of interventions and has it own word with the sample of the concept wich defined as ( the gift ). This text after the description of the intervention follows the trace on intervention in history, consider the avant-gard movement with the samples, it analyse the forms of the intervention in three titles.This titles are nature interventions, spectator interventions and other artists interventions.This text also tries to determine the work open the interventions to give samples of the mention interventions. As this text tries to explain the description ( the gift ) wich is a work open to intervention shows the suggested way of the intervention and also that are production ways are open to intervention. As a result, firstly starting with the history of the vant-garde movements, tries to have look to the concept of the work open to intervention through the association of art ( the structure in our time ) which tries to breakdown.