Programlama başarısı ile akademik başarı, genel yetenek, bilgisayara karşı tutum, cinsiyet ve lise türü arasındaki ilişkilerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BARIŞ ERDOĞAN

Danışman: LEVENT DENİZ

Özet:

Araştırma, 2004-2005 eğitim ve öğretim yılında, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin programlama başarısına etki eden faktörleri saptamak amacıyla Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören toplam 60 öğrenci üzerinde ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenlerini cinsiyet, lise türü, genel akademik başarı, genel yetenek, matematik başarısı ve bilgisayara karşı tutum oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Farklı Yetenek Testleri Bataryasının (Differential Aptitude Test) sayısal, sözel, soyut alt ölçekleri ve Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ-M) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin genel not ortalamaları, matematik dersi ortalamaları ve mezun oldukları lise bilgileri edinilmiştir. Programlama başarısı için Programlama Dilleri I dersi not ortalamaları kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan tüm istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi en az .05 olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin programlama başarısı ile matematik başarısı ve genel akademik başarı arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Diğer değişkenlerle herhangi anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Programlama başarısı toplam varyansının % 34.1’i ele alınan bağımsız değişkenlerle açıklanabilmektedir. VIII ABSTRACT Aim of this study is determining correlations between gender, high school type, general academic achievement, general aptitude, mathematic achievement, attitude toward computer and programming success of students whose major department is Computer Science. This study was conducted using correlative scanning model on 60 students in 2004-2005 educational semester in Marmara University Atatürk Faculty of Education Computer and Instructional Technologies Department. In this study, Differential Aptitude Test (numerical aptitude, language use aptitude, abstract reasoning aptitude subtests) and Attitude Toward Computer Scale (BTÖ-M) were used. Additionally, students’ general point averages, mathematics grades and high school types were obtained. Introduction to Programming-I course’s grades was used for Programming success. In all the statistical procedures used in the study, the level was accounted as at least .05. Significant correlations were found out between the students’ programming success and mathematics achievement. There is no significant correlations between other variables. The results showed that the contribution of the predictor variables accounted for 34.1% of the total variance in programming success.