Pazarlama iletişimi aracı olarak internetin bankacılık sektöründe uygulanması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİLEK ÖZKAN

Danışman: ZEYNEP ÇETİN ERUS

Özet:

Anahtar Kelimeler : Pazarlama iletişimi, internet bankacılığı PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNETİN BANKACILIK SEKTÖRÜNDE UYGULANMASI Günümüzde iletişim teknolojileri ve internetin gelişmesi, tüketici istek ve ihtiyaçlarının yanında işletmelerin organizasyonel süreçlerinin ve pazarlama anlayışlarının da değişmesine yol açmıştır. Bu değişikliklerin yaşandığı alanlardan biri de bankacılık sektörüdür. Bankalar, artan rekabet anlayışı ile birlikte interneti pazarlama faaliyetlerinde etkin olarak kullanmaya başlamıştır. Bunun sonucunda internet bankacılığı ortaya çıkmış ve tüm bankalarda kullanılan ortak bir platform halini almıştır. İnternet bankacılığının bankalar açısından maliyetleri düşüren, operasyonel süreçleri destekleyen ve rekabet avantajı sağlayan etkilerinin yanında; müşteriler açısından bilgiye kolay erişim, şubeye gitme zorunluluğunun ortadan kalkması, düşük maliyet ve kesintisiz işlem yapabilme gibi avantajları bulunmaktadır. Bu araştırma, bankaların internet bankacılığı uygulamalarını incelemeye yönelik yapılmıştır. Araştırma sonunda yapılan uygulamada, kullanıcılardaki güvenlik endişesinin internet bankacılığının yaygınlaşmasına engel olduğu saptanmıştır. Bu konuda bankalar aldıkları yeni önlemlerle internet bankacılığını daha güvenli hale getirmişlerdir. Fakat müşterilerin de alması gereken önlemler mevcuttur. Bu süreçte bankaların asıl yapması gereken; müşterileri, almaları gereken önlemler konusunda daha fazla bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. Keywords : Marketing Communication, İnternet Banking ABSTRACT INTERNET AS A MEANS OF MARKETING COMMUNICATION IN BANKING SECTOR Developments at internet and communication technologies engender changes at corporate organizational processes and marketing concepts beside customer’s needs and requirements, recently. One of the scopes affected by these changes is banking sector. Banks has started to use internet effectively at their marketing concepts within the increasing competitive pressure. In this respect, internet banking has occurred as a common platform using by all banks. Beside competitive advantages, supporting operational processes and low cost affects of internet banking, also has advantages for customers like; easy access to information, removing necessity of going to branch, low cost and continuous transaction ability. This research is made for to analyse internet banking applications. After this research it is determined that security worries of users prevents becoming widespread of internet banking. At the same time, internet banking becomes more secure after the new preventions and precautions made by banks. But there is some prevention should be made by customers, as well. Meanwhile, all the banks need to do is to make customers conscious and to inform about preventions and precautions, precisely.