Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Fuat Özuğurlu
Danışman: EMİNE KESKİNER
Özet:Günümüzde kitle iletişim araçlarından en yoğun olarak kullanılanlarından birisi televizyondur. Hayatın neredeyse tüm alanlarına nüfuz etmiş olan bu kitle iletişim aracı, bazen bir bilgi kaynağı, bazen bir eğlence aracı, bazen de bir eğitim aracı olarak faaliyet gösterebilmektedir. Eğitim teknolojilerinde yapılan araştırmalar, televizyonun yaygın eğitimdeki önemini de arttırmıştır Bununla birlikte bireylere yönelik tutum belirleme, kültür aktarma gibi işlevleri televizyonu dini açıdan da önemli kılmaktadır. Çünkü dinlerin de topluma aktarılması gereken bir mesajı vardır. Dinin televizyonla buluşması dini içerikli televizyon programları vasıtasıyla gerçekleşmiştir. Bunlardan hareketle çalışmada, Hatipoğlu'nun, dini içerikli televizyon programlarında geçen aile konularında, nasıl bir aile profili çizdiği ve aile kurumunun korunması için ailenin kurulması ve devam ettirilmesi süreçlerinde, hangi tedbirleri sunduğu ve bu programlarda kullandığı, üslup, biçim ve içerik yaygın din eğitimi açısından incelenmektedir. Çalışmamızın giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, yöntemi, evreni, örneklemi, sınırlılıkları ve konuyla ilgili yapılan araştırmalara yere verilmiştir. Birinci bölümde,araştırmanın kavramsal çerçevesi ele alınarak yaygın din eğitimi, yaygın din eğitiminde aile, televizyon ve Hatipoğlu'nun hayatı ve eserleri konularına yer verilmiştir. İkinci bölümde, Hatipoğlu'nun programlarında, aile konusunda aktardıkları belirlenmiş ve üçüncü bölümde de bu veriler değerlendirilip yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde ise araştırmada ulaşılan sonuçlara yer verilmiştir. -------------------- Today, one of the most active mass media platforms is television. This platform which encompasses almost all course of life, works as a source of information, a tool of entertainment and an education device. Researches on training technologies show the importance of television in the public education. Furthermore, features of television such as cultural transmission and formation of attitude, make it also important for religious education. Because, religions have a message to be delivered to societies. The meeting of television and religion happened by the religious TV shows. In this study, family topics in the Hatipoglu shows were examined. The shows language, form and function, what kind of family profile was drawn, what kind of advices were given to protect family unity were studied in case of public religious education. The introduction includes research question, importance, purpose, method, population and sample, and limitations of the study. In the first chapter, conceptual framework, public religious education, family in the public religious education, life of Hatipoglu and his works were mentioned. In the second chapter, family topics of Hatipoglu shows were examined and in the last chapter, the data were analysed.