Keller Planına uygun tasarlanmış bir öğrenme ortamının 7. sınıf öğrencilerinin denklemler konusundaki başarılarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERMAN AKÇAY

Danışman: Alaattin Pusmaz

Özet:

Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik derslerinde Keller Planı ile hazırlanmış ders planlarının önemini vurgulamak, Keller Planı kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin denklemler konusundaki başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Nitel araştırmanın kullanıldığı bu çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 9 yedinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 10 açık uçlu soru içeren bir test hazırlanmıştır. Bu testle öğrencilerin bu konuda sahip oldukları hatalar, betimsel analiz ile tespit edilmiştir. Öğrenciler almış oldukları puanlar doğrultusunda seviye gruplarına ayrılmıştır. Sonrasında bu öğrencilerle 3 hafta ders süresince her bir hatayı gidermeye yönelik hazırlanmış etkinliklere dayalı bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Öğretim sonrası, daha önce ön-test olarak uygulanan gruplandırma testi aynı gruba son-test olarak tekrar uygulanmış ve etkinliklerin öğrencilerin hatalarını gidermedeki etkisine bakılmıştır. Bunun için yapılan görüşmeler kayıt altına alınarak etkinlik verileri ile birlikte analiz edilmiştir. Sonuç olarak, yapılan etkinliklerin öğrencilerin “birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler” konusundaki hatalarını azalttığı tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler, öğrenci hataları, matematik etkinlikleri, Keller Planı ABSTRACT The aim of this work is to eliminate the mistakes of 7th grade students on the subject of “first degree equations with one unknown” with the help of Keller’s Plan. This plan used qualitative reasearch was practiced with nine 7th grade students in a goverment school first term of 2014-2015 academic year. As a data gathering equipmet, a 10-question test has prepared. By the test, the mistakes they had in the subject were assessed with descriptive analysis. The students were separated as level groups according to their points taken from the test. Then an education has realised based on the activities which were prepared to eliminate each mistakes for 3 weeks. After the education, the classification test, which was realised as a pretest, was realised on the same group as a posttest and the affect of the activities on eleminating the student mistakes was assessed. The interviews about that were recorded and analyzed with the activity data. As a result, the activities were confirned that they decrease the mistakes about “first degree equations with one unknown”. Key words: First degree equations with one unknown, student mistakes, maths activities, Keller’s Plan.