İngiltere’de bulunan Arnavut gençlerin dini kimlikleri, inanışları, yönelişleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Blerim Ciroka

Danışman: ALİ KÖSE

Özet:

İngiltere’de Yaşayan Arnavut Gençlerin Dini Kimlikleri, İnanışları, Yönelişleri Bu tez İngiltere’de yaşayan Arnavut gençlerin dini kimlikleri ile ilgili konular üzerine yoğunlaşarak hazırlanmıştır. Özellikle bu günlerde ki din meseleleri çok hassas ve özel bir yere sahip oldukarını düşünürsek, bunun gibi konuların ve problemlerin araştırılmaları önemlidir. Bahs etmek istediğimiz bir başka önemli nokta da gurbete gitme ve onun insanın din kimliğine getirdiği değişikler. Bilindiği üzere, insanlar başka bir ülkeye yaşamaya başladıklarında değişikler kaçanılmazdır. Bu değişikler insanın başka bir kültürle ve başka şartlarla karşılaşmasındandır. Buna göre, din hakkındaki değişiklikler en hassas konulardan biridir. Bu araştırma İngilterede yaşayan 69 Arnavut gencine, dini pratikler, dini inanç, İngilterede gereçekleştirilen terör olarak isimlendirilen olaylar, din adamları, dinden memnun olup olmama gibi konularda sorular yönelttik. Bu bağlamda, İman ile ibadet ile ilgili olarak Arnavut gençlerde “Tanrı’ya inanma ile dini ibadet arasında farklılık vardır: yani Arnavut gençler dina inansalar da dini ibadetleri yerine getirmede başarılı değillerdir” şeklinde bir hipotez kurduk. Elde ettiğimiz sonuçlar, Arnavut gençlerin Allah’ ve dinin getirdiklerine inanmalarına rağmen dini pratikler konusunda yeterince hassas davranmalarını gösterdi. Bu konuda hipotezimiz doğrulanmış oldu. Bulgularla elde ettiğimiz sonuçlarda, Arnavut gençlerin farklı din mensuplarına karşı önyargı konusunda bulunmadığı, verilerden ortaya çıktı. Din eğitimiyle ilgili ise, bulgulardan çıkan sonuçlara göre, Arnavut gençlerde din eğitimin yeterli olmadığı ve komünizm sisteminden kalan din hakkında bilgi eksikliği olduğu ortaya çıktı. Aynı zamanda, karşılaştırma metotlardan çıkan sonuç, gurbette kalmanın, dini kimlik ve inançlarına etkili olduğu görüldü. Bunların yanında bir çok Arnavut genç, terörizm olayları bir politika olarak görmelerine rağmen, İslamın iyi temsil eidlmediğini, Müslümanların bu terörizm olaylardan uzak durmaları gerektiğini ve İngilterede yaşayan müslümanların dini yaşayışlarında bazı güzel olmayan hareket türlerinden de şikayetçi. Arnavutluğun ve Kosova’nın nufusunun çogu Müslüman olması AB’ye girmelerine etkili olup olmadığını sorusuna, Arnavut gençlerin çoğu etkili olmadığını görüşünde olup, bu iki ülkelerin AB’ye girmeleri kendi politikalarına bağlı oldukları görüşündedir. SUMMARY Religious Identity, Beliefs and Religious Turns of Young Albanian People Who live in England This desertation is written with attention of researching about religious identity of Albanian people who are living in England and theirs contentions in religious issues. Especially nowadays when religous relations have been the most sensitive issues and concerned the most of the world’s live, the importance of researchs like this is so clear. The anyother important point which we want to talk about is the emigracion and the changes in religious identity happened by it. As known, when person or people emigrate to an another country, some changes are unmissing. These changes happen because of coming be`tween the different cultures. According to this, the opiniouns about religioun is the most sensitive things. The desertation is based on opinions (religious and dayly problems which have connection ) of 69 young Albanian people who are living in England. Opinions about their beliefs, about Islam life and Muslims conditions, about last problems which are keeping the world busy called terrorism, about expecting of Albania and Kosova to EU in relations of their majority being muslim, about behaviors of religious people who represent Islam, religious education, etc. In this case, we prepared this hipothese: The belief to God is not in the same level with religion praying. So Albanian young people are not to close to praying as they are in belief. According to the last outcome, we saw that this hipothese is true. In case of having projeduce for non-muslims people, the results showed that Albanian young people have not projeduce to other people. The Terrorizm problems, Albanian people are thinking that they are just politic issues. The presentation of Islam from muslim people generally and religious people especially are not in a good conditions. Albanian people think that muslim people should stay away from terrorizm acts. They should not be missused by some one else. About enfuence of coming in of Albanian and Kosova to EU whose majority is muslim, Albanian young people thig that is not considered. İn this case the important thing is politics of Albania Government and Kosova. Blerim Ciroka