Digital Communication Impact International Academic Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.131-148, (Tam Metin Bildiri)
Son yıllarda siyasi partiler ve liderler, seçmen kitlelerini savundukları fikir
ve gerçekleştirecekleri vaadler konusunda ikna etmek için siyasal iletişim faaliyetlerinden
oldukça fazla yararlanmaya başlamışlardır. İnternetin hayatımıza
girişi ve gelişimiyle birlikte sosyal medya yaygın ve önemli bir mecra haline
gelmiştir. Ve sosyal medya, birçok alan için olduğu gibi siyasal iletişim için de
önemli bir kitle iletişim aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışma, Türkiye’de 30 Mart 2014’te yapılan yerel seçimlerde CHP’nin
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül’ün seçim kampanyasındaki
sosyal medya faaliyetlerinin analizini kapsamaktadır. Analiz, seçimin
son 1 ayını kapsayacak şekilde ele alınarak adayın Facebook, Twitter, YouTube
ve Instagram hesapları incelenerek yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Seçim Kampanyaları, Soysal Medya
In recent years, political parties and leaders, promising to perform their
electorate to defend their ideas and to persuade began to benefit quite a lot from
political communication activities. With the development of Internet in our
lives, social media has become a common and important medium. And social media,
as it is for many areas is also important for political communication has
been used as a means of mass communication.
This study, Turkey on 30 March 2014 local elections, the CHP's Istanbul
Metropolitan Municipality Mayor Mustafa Sarıgül candidate's election campaign
covers the analysis of the social media activity. Analysis of the selection
discussed in the last one month to cover the candidate's Facebook, Twitter,
YouTube and is made by examining Instagram account.
Keywords: Political Communication, Election Campaigns, Social Media