IX. IBANESS Congress Series – Edirne / Turkey, Edirne, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2018, ss.85-90
Bu çalışmada meslek yüksekokullarının
müfredatında yer alan e-ticaret dersinin öğrencilerin kendi ürettikleri
ürünleri online pazarlama girişimlerine etkisi araştırılmıştır. Bu bağlamda
Sinop Üniversitesi Gerze Meslek Yüksekokulu Hazır Giyim Teknolojisi
Programı`nda öğrenim gören öğrencilere e-ticaret dersi verildikten sonra e-ticaret
dersinin online pazarlamaya etkisini tespit etmek amacıyla öğrenciler üzerinde
bir anket uygulaması gerçekleştirilmektedir. Araştırma sonucunda e-ticaret
dersinin öğrencilerin kendi ürettikleri ürünleri online pazarlamalarına olumlu
etkisinin olduğu tespit edilmektedir. Öğrencilerin
%88’i e-ticaret dersinin online pazarlamaya olumlu etkisinin olduğunu ileri
sürmektedir. Anket sonuçlarına göre öğrencilerin %92,9’unun mezuniyetten sonra
online ürün pazarlayabilecekleri sonucuna ulaşılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin
ürünlerini online pazarlamak için sırasıyla; www.letgo.com,
www.gittigidiyor.com ve www.instagram.com’u tercih ettikleri ve online
pazarlama sırasında en çok karşılaşılan sorunların ise; giysiyle ilgili
sorunlar, giysinin ulaştırılmasıyla ilgili sorunlar ve giysinin fotoğraflarının
kalitesi ile ilgili sorunlar olduğu belirlenmektedir. Elde edilen bu sonuçlar
e-ticaret dersinin online pazarlamayı olumlu etkilediğini ve bu amaç için
kullanılabileceğini göstermektedir. Bu nedenle e-girişimci sayısını artırarak
istihdama katkı sağlamak amacıyla meslek yüksekokullarının müfredatlarında e-ticaret
dersine daha çok yer verilmesi önerilmektedir.