Bu çalışma, mobil dil öğrenme uygulamalarının kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyiminin öğrenme süreci üzerindeki etkilerini üç popüler uygulama olan Busuu, Duolingo ve Memrise'ı değerlendirerek araştırmaktadır. Veriler kullanıcı görüşmeleri ve günlük yöntemi ile toplanmıştır. Sesli düşünme yöntemi yardımıyla kullanıcı görüşmeleri gerçekleştirilmiş ve buna ek olarak araştırmacı her üç uygulamayı da 10 gün boyunca deneyerek günlük tutmuştur. Bu çalışma çerçevesinde Nielsen'in Sezgisel Yöntemleri ve bu sezgisel yöntemlerin uyarlanmış bir versiyonu kullanılmıştır. Araştırmacının günlükleri sezgisel yöntemlerin yardımıyla kodlanmıştır. Bulgular, kullanıcı deneyimi ile mobil dil öğrenme uygulamalarının verimliliği arasındaki güçlü bağlantıyı vurgulamaktadır. Sonuçlar, sezgisel yöntemlerin uyarlanmış versiyonunun bile eksiklikleri olduğunu ve gelecekteki araştırmalar için geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir. Sonuç olarak, ileriki çalışmalarda kullanıcı deneyiminin farklı uygulama kullanım aşamaları için ayrı ayrı değerlendirilmesi önerilmektedir.
This study explores the effects of usability and user experience of mobile language learning applications on learning process by evaluating three popular applications Busuu, Duolingo, and Memrise. The data were collected by user interviews and the diary method. With the help of the think-aloud method, user interviews were actualized, and in addition to that the researcher kept a diary by trying all three applications for 10 days. Nielsen’s Heuristics and an adapted version of these heuristics were used within the framework of this study. The researcher's diaries were coded with the help of heuristics. Findings emphasize the strong connection between the user experience and mobile language learning applications’ efficiency. Results indicate that even the adapted version of heuristics has shortages, and it is needed to be developed for future researches. As a result, investigation of user experience is recommended to be evaluated separately for the different phases of application usage in further studies.