SOSYAL İÇERİK ÜRETİCİLİĞİ İSTİSNASININ İDARİ ANLAYIŞLA YORUMLANMASI


ALP E., DOĞRUSÖZ A. B.

Legal Mali Hukuk Dergisi, cilt.20, sa.235, ss.1239-1264, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 20 Sayı: 235
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Legal Mali Hukuk Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1239-1264
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen teknolojinin bir uzantısı olarak hayatımıza giren sosyal medya ve buradan gelir elde edenler ile ilgili yasal düzenlemeler eksik- likleri ile beraber mevzuatımızda yer etmiştir. Türk Vergi Hukuku’nda Facebook, YouTube, Twitch, TikTok, Instagram vb. platformlar üzerin- den YouTuber, Tiktoker, Influencer, fenomen, sosyal içerik üreticisi gibi isimlerle gelir elde eden bu kişilerin vergilendirilmeleri adına adımlar atılmış ve nihayetinde 7338 sayılı Kanun ile bir yasal düzenleme geti- rilmiştir. Bu çalışmanın amacı; sosyal içerik üreticilerinin elde ettikleri gelirlerin, Gelir Vergisi Kanunu’na mükerrer 20/B maddesi ile eklenen sosyal içerik üreticiliği istisnasından önce ve sonra idare tarafından ne şekilde yorumlandığının incelenmesidir. Bu bağlamda; sosyal içerik üre- ticilerinin elde ettikleri gelirlerin nasıl vergilendirileceği ile ilgili idare- nin düşüncesi özelgeler yardımı ile incelenmiş ve çalışma sonucunda son yasal düzenlemeler ile ilgili vergi idaresine önerilerde bulunulmuştur.
Social media, which has entered our lives as an extension of the developing technology, and the legal regulations regarding those who earn income from it have been included in our legislation with its short- comings. In Turkish Tax Law, steps have been taken in order to tax these people who earn income through platforms such as Facebook, YouTube, Twitch, TikTok, Instagram, etc. with names such as YouTuber, Tiktoker, Influencer, phenomenon, social content producer, and finally a legal regulation was introduced with Law No. 7338. The aim of this study is to examine how the income of social content producers is interpreted by the administration before and after the social content producer exemp- tion added to the Income Tax Law with the repeated Article 20/B. In this context; the opinion of the administration on how the income of social content producers will be taxed has been analysed with the help of the specialities and as a result of the study, suggestions have been made to the tax administration regarding the latest legal regulations.