İletişim Çalışmaları Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.1-21, 2020 (Hakemli Dergi)
Bağımsız sinemayı incelemek, zor bir sınıflandırma yapmayı gerektirir. Hangi
filmlerin ana akım olarak kabul edileceği kolay olsa da bağımsız filmleri
sınıflandırmak zor bir çabadır. Hangi filmler bağımsız olarak kabul edilebilir?
Bağımsız sinema neyden / kimden bağımsızdır? Sinema endüstrisinde ağırlıkla
yabancıların söz sahibi olduğu ya da endüstrinin tamamen devlet kontrolünde
olduğu koşullarda bağımsız sinemadan söz edilebilir mi? Bu gibi sorular Çin’de
bağımsız film üretimi incelendiğinde göz ardı edilemeyen temel başlangıç
noktalarını oluşturmaktadır. Bu çalışmada betimsel analiz yöntemi kullanılarak
başlangıcından 2000’lere Çin sinemasına değinilerek, ülkede değişen koşulların
Çin sinemasına ve bağımsız film üretimine etkileri incelenecektir. Bu inceleme
Çin’de bağımsız film üretiminin çeşitli nedenlerle 1980’li yıllara kadar mümkün
olmadığını, bağımsız film üretiminin gerçekleşebilmesinin belirli koşullara bağlı
olduğunu göstermektedir.